عصر خودرو

عضو کمیسیون تلفیق :

بخشی از افزایش قیمت دلار و سکه حبابی است

عصر بازار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس،گفت:بخشی از افزایش قیمت دلار و سکه حبابی بوده و بانک مرکزی باید با ورود سنجیده، بازار را مدیریت و از این وضعیت خارج کند.

بخشی از افزایش قیمت دلار و سکه حبابی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی درباره نوسانات اخیر بازار ارز و طلا در کشور، گفت:عرضه و تقاضا در بازار قیمت ارز  را تعیین می کند و بدیهی است قیمت جهانی بورس لندن و نرخ دلار در تعیین قیمت طلا داخل کشور نیز تاثیر گذار است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:طبیعی است زمانی که نرخ دلار صعودی می شود قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قرار می گیرد، از طرفی بالا و پایین شدن قیمت جهانی اونس طلا، بازار طلا و سکه داخل کشور را با نوسان روبرو می شود.

    وزن تاثیرات آثار روانی در بازار ارز بیش از تاثیرات اقتصادی است

    نماینده مردم ساوجبلاغ،طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود:علاوه بر عرضه و تقاضا ارز، آثار روانی نیز روی قیمت ارز تاثیر گذار بوده و این آثار روانی مذکور به مراتب بیشتر از عوامل دیگر قیمت ارز را تحت تاثیر قرار می دهد.

    بهمنی  افزود:بخشی از تغییرات قیمت ارز در مدت اخیر، متاثر از مباحث روانی است که باید بانک مرکزی بصورت جدی تر به رفع این مسئله ورود کند تا نرخ ها در بازار تعدیل شود.

    حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت ها برعهده بانک مرکزی است

    وی با بیان اینکه یکی از وظایف بانک مرکزی کنترل ارزش طلا و ارز است،افزود:براساس عملیات بانکداری بدون ربا، حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت ها برعهده بانک مرکزی است.

    بهمنی تصریح کرد:قیمت دلار نمی بایست با این سرعت بالا برود چرا که باید نسبت و تناسبی با افزایش قیمت ها در بازار داشته باشد.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بخشی از افزایش قیمت دلار و سکه حبابی است و بانک مرکزی باید با ورود سنجیده، بازار را مدیریت و از این وضعیت خارج کند.

    برچسب ها