عصر خودرو

ایران و هند قرارداد همکاری ریلی به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند

عصر بازار- ایران و هند قرارداد همکاری در بخش ریلی به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند، قرار است طرف هندی شمش فولاد تحویل ایران دهد و ریل در کارخانه فولاد ایران ساخته شود.

ایران و هند قرارداد همکاری ریلی به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، هند و ایران چندی پیش توافقی به ارزش 2 میلیارد دلار برای همکاری در بخش ریلی امضا کردند،‌این ریل‌ها برای حمل مسافران و بار در ایران کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر آن اینها در مسیر راه‌آهن چابهار - زاهدان برای توسعه بیشتر بندر چابهار به کار گرفته خواهد شد و این خط سرانجام به آسیای مرکزی و نهایتاً اروپا وصل خواهد شد. ایران اخیراً اعلام کرده بود که ساخت‌وساز خط آهن مشهد - زاهدان را آغاز کرده است این بخشی از طرح اتصال به آسیای مرکزی از طریق بندر چابهار خواهد بود.

    بر اساس گزارش جدید پروژه ریل‌گذاری صد کیلومتر از خط آهن چابهار - زاهدان تا 20 مارس تکمیل خواهد شد.

    بر اساس معاون وزیر راه و شهرسازی ایران 300 میلیون دلار از منابع داخلی در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است و قرار است بخشی از سرمایه‌‌گذاری هند درباره این پروژه به زودی نهایی شود.

    بندر چابهار فعالیت‌های حمل‌ونقلی بین دو کشور ایران و هند را توسعه داده و فرصت‌های جدید همکاری را با این کشور امکان‌پذیر خواهد کرد.

    کارشناسان فولاد هند اعلام کردند که چنین سفارش در حد وسیع بدیهی است که این بخش را متحول خواهد کرد اما اینکه آیا این سفارش‌ها سرانجام به شرکت فولاد هند خواهد رسید،  آینده ‌آن را مشخص خواهد کرد.

    این گزارش حاکی است که چنین قراردادی می‌تواند توسعه و تحول را در شرکت فولاد هند ایجاد کند. این شرکت دولتی هند به عنوان یک شرکت انحصاری در عرضه خطوط راه‌آهن است.

     بر اساس آنچه که در رسانه‌های داخلی اشاره شده بود قرار است بر اساس این قرارداد شرکت هندی شمش فولاد تحویل کارخانه‌ فولاد ایران بدهد و با ساخت ریل انتفاع مشترک داشته باشند.

    برچسب ها