عصر خودرو

پتروشیمی‌ها به جای تامین بازار داخل شروع به صادرات کرده‌اند

عصر بازار- عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت پلاستیک گفت: شاهد افزایش قیمت مواد اولیه به دلیل بالا رفتن قیمت ارز هستیم به طوری که الان موادی همچون پلی اتیلن و پلی پروپلین در بازار کم شده است زیرا پتروشیمی‌ها با توجه به افزایش قیمت ارز به دنبال بازار صادرات هستند و بازار داخل را رها کرده‌اند.

پتروشیمی‌ها به جای تامین بازار داخل شروع به صادرات کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، شیرازیان در خصوص تاثیر افزایش قیمت ارز بر روی این صنف گفت: این افزایش قیمت به نفع صادرکنندگان است که کمتر از یک درصد جامعه را تشکیل می‌دهند اما مردم را دچار مشکل می‌کنند.

    عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت پلاستیک ادامه داد: در صنعت پلاستیک شاهد افزایش قیمت مواد اولیه به سبب بالا رفتن قیمت ارز بودیم به طوری که الان موادی همچون پلی اتیلن و پلی پروپلین در بازار کم شده است زیرا پتروشیمی‌ها با توجه به افزایش قیمت ارز به دنبال بازار صادرات هستند و بازار داخل را رها کرده‌اند.

    وی ادامه داد: الان در تمام مواد اولیه مصرفی از 30 تومان تا 100 تومان افزایش قیمت داشته‌ایم این درحالیست که در کالای نهایی و ساخته شده هنوز افزایش قیمتی را شاهد نبودیم در واقع تولید کنندگان از سود خود کم کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: دولت باید برای یک بار که شده تصمیم خود را بگیرد که آیا می‌خواهد این کشور صنعتی و تولید کننده باشد یا اینکه فقط مصرف کننده باشیم و بنگاه‌هایی مانند بانک‌ها و صنایع بالادستی رونق داشته باشند. با این وضعیت عملا واحدهای کوچک و متوسط و صنایع پایین دستی نابود خواهند شد و صاحبان آن بابت چک برگشتی یا سکته خواهند کرد یا به زندان خواهند رفت.

    شیرازیان افزود: در دهه 60 که ما هنوز این تعداد پتروشیمی نداشتیم وضعیت ما خیلی بهتر بود و با تهیه مواد اولیه از خارج می‌توانستیم برای یک سال برنامه‌ریزی کنیم اما امروز پتروشیمی‌ها حاکم مطلق بازار شدند و به صورت لحظه‌ای قیمت‌ها را افزایش داده و یا جنس به بازار نمی‌دهند .متااسفانه نظارت مناسبی هم بر روی آنها وجود ندارد.

    برچسب ها