عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال در دنیا

عصر بازار- شافعی گفت: در حالی که تجارت غذای حلال در دنیا رو به گسترش است، اما ایران از این تجارت سهم بالایی ندارد .

سهم ناچیز ایران از تجارت غذای حلال در دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی آن کشور است و شاید تاثیرگذارترین موضوع مهم بر مسایل انسانی مساله بهداشت، درمان و تغذیه باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران به اقدامات وزارت بهداشت و توجه به طبقات فرو دست جامعه تشکر کرد و گفت: بخش خصوصی و بخش مردمی، به خصوص فعالان اقتصادی در طول سال‌های گذشته براساس مسئولیت‌ اجتماعی در بخش درمان کارهای قابل توجهی انجام داده‌اند و نمونه آن تشکیل موسسات نیکوکاری است که در جهت بهره‌وری بیشتر، نیازمند تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت است.

    شافعی تصریح کرد: همچنین در بخش غذا و صنایع غذایی به دلیل موقعیت های قابل توجه کشورمان از پتانسیل خوبی برای فعالیت های برون مرزی برخوردار هستیم .

    وی در خصوص بخش گردشگری سلامت بیان کرد: در بخش پزشکی در حال به دست آوردن نقاط مطلوب هستیم و کشورهای اطراف ایران هم نیازمند استفاده از این ظرفیت کشورمان هستند، بنابراین لازم است که این بخش با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی توسعه یابد.

    شافعی به تجارت غذای حلال اشاره کرد و گفت: در حالیکه این تجارت در دنیا رو به گسترش است اما ایران از این تجارت  سهم بالایی ندارد و امیدواریم با تعامل بین بخش خصوصی و وزارت بهداشت این بخش هم فعال تر شود.

    برچسب ها