عصر خودرو

خبرهای معدنی پورابراهیمی

عصر بازار: نماینده مردم کرمان و راور درمجلس گفت: با توجه به توافقی که با مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ کرمان صورت گرفت، به زودی عقد قرارداد معادن غیرفعال منطقه هجدک به بخش خصوصی امضاء خواهد شد.

خبرهای معدنی پورابراهیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جمع بازنشستگان شرکت زغال سنگ شهرستان راور اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش معادن شهرستان راور وجود دارد که متاسقانه به دلیل سوء مدیریت در طی سال‌های گذشته تعطیل شدند و تعداد زیادی از جوانان راور به همین دلیل نبود شغل از این شهر کوچ کردند.

    وی افزود: این حق مردم راور نیست که بخش عظیمی از معادن را در اختیار داشته ولی به دلیل سوء مدیریت تعطیل شده باشند.

    نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: تغییر مدیریتی پی در پی در طی سال‌های اخیر در مجموعه صندوق بازنشستگان فولاد و همچنین مجموعه شرکت زغال سنگ، باعث شد که جمع‌بندی در خصوص فعال شدن معادن و یا موضوعات مرتبط با بازنشستگان فولاد را بی نتیجه و امکان تصمیم‌گیری در خصوص موضوعات مرتبط را بی اثر بگذارد.

    پورابراهیمی بیان کرد: قابل قبول نیست که کارخانه کک سازی راور احتیاج به خوراک زغال داشته باشد ولی به دلیل تعطیلی معادن و تولید کم زغال در آستانه تعطیلی باشد.

    وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و بحث اشتغال در شهرستان راور طی جلسه‌ای در محل دفتر خود با حضور دکتر نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد و مهندس نیک طبع مدیرعامل شرکت زغال سنگ و همچنین نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد؛ در خصوص فعال شدن معادن غیر فعال توسط بخش خصوصی به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و مقرر شد که معادن غیرفعال منطقه هجدک به بخش خصوصی واگذار گردد.

    عضو شورای اقتصاد کشور ادامه داد: با توجه به توافقی که انجام گرفت این معادن در اسرع وقت احیا خواهد شد و امیدواریم که مجموعه‌های نیازمند شغل در خارج از راور مجدد به شهر خود بازگردند و در این معادن مشغول فعالیت شوند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات بازنشستگان فولاد اظهار کرد: صندوق بازنشستگان فولاد از ظرفیت‌های خوب و مطلوبی برخوردار است که متاسفانه خوب اداره نشده است و می‌توان با مدیریت صحیح با بهترین نحو این صندوق را اداره کرد به طوری که مشکلات مربوط به تعهدات حقوق بازنشستگان کمترین مشکلات آنها باشد و این امر امکان پذیر است.

    وی افزود: سوء مدیریت در مجموعه وزارت رفاه و عدم پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگان فولاد باعث تاخیر در پرداخت به موقع حقوق آنها شده است که باعث گرفتن کارت زرد وزیر رفاه در خصوص همین سوء مدیریت‌ها در صحن علنی مجلس شد.

    پورابراهیمی تصریح کرد: بدهی صندوق بازنشستگان فولاد از دولت حدود 19 هزار میلیارد تومان است و ماهیانه 170میلیارد تومان حقوق 88 هزار نفر بازنشسته در کشور می باشد، راهکار ما این بود برای تسویه این بدهی دولت به صندوق در قالب فروش سهام پرداخت شود تا ظرف مدت یک سال بخشی از مطالبات دولت تسویه شود و طی جلسه‌ای که با نایب رئیس مجلس داشتیم بر اساس جمع‌بندی نهایی مقرر شد تا در قالب لایحه بودجه 94 و 95 در دو مرحله این مبلغ بدهی تسویه شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات درحال انجام در شهرستان راور افزود: با پی‌گیری‌هایی که صورت گرفت یک سال و نیم قبل با دعوت از دکتر نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی کشور به شهرستان راور در جلسه شورای اداری موافقت احداث درمانگاه سطح یک برای مردم مظلوم شهرستان راور اخذ شد، که حدود یک ماه و نیم قبل سند زمین بیمارستان تامین اجتماعی نهایی شد که در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت آن در حال انجام است.

    نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به درمانگاه تعطیل شده کارگری در روستای طرز افزود: با توافقی که با مدیر عامل شرکت زغال سنگ انجام شد مقرر گردید این درمانگاه که سالها تعطیل شده بود مجددا تجهیز و بازگشایی شود.

    عضو شورای اقتصاد کشور با اشاره به پی‌گیری‌های متعدد در خصوص قیمت گذاری نامناسب سنگ آهن و زغال سنگ در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در پاسخ به پی‌گیری‌های انجام شده تعرفه زغال از 7 درصد به 15 درصد افزایش قیمت دارد.

    پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حل مشکلات اقتصادی که بعد از فضای موضوعات هسته‌ای در کشور با احقاق حقوق مردم در بحث رفع تحریم های ظالمانه صورت خواهد گرفت بتوانیم آن چرا که بعنوان وظیفه قانونی خود برای عزیزانی که بیشترین عمر خود را در سخت‌ترین شرایط در معادن زغال سنگ گذاشته‌اند انجام دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها