عصر خودرو

کره جنوبی علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند

عصر بازار- کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد قصد دارد علیه سیاست های یکجانبه تجاری آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

کره جنوبی علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، آمریکا بر روی برخی از محصولات صادراتی کره از جمله ماشین لباسشویی و سلول ها و صفحات خورشیدی ساخت کره جنوبی تعرفه های سنگین وضع کرده است.
    این گزارش می افزاید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بتازگی دستور مذکور را صادر کرده است و حالا کره جنوبی قصد دارد شکوایه ای علیه آن کشور در سازمان تجارت جهانی طرح کند.
    روابط تجاری آمریکا و کره جنوبی از زمانی که ترامپ قدرت را در اختیارگرفته پر فراز و نشیب و مملو از چالش بوده است و وضعیت پیمان تجارت آزاد دو کشور همچنان مبهم است.
    'کیم هیونگ چون' وزیر تجارت کره جنوبی خاطر نشان کرد تعرفه های سنگین آمریکا علیه محصولات کره ای مصداق بارز نقض مقررات سازمان تجارت جهانی است.
    وی آمریکا را متهم کرد که به جای توجه به مقررات بین المللی و مراعات موازین جهانی، به دنبال تامین منافع داخلی است و وضعیت بازار خود را در نظر می گیرد.
    بر اساس مقررات جدید آمریکا، برای اولین محموله شامل یک میلیون و 200 هزار دستگاه ماشین لباسشویی وارداتی از کره جنوبی در سال اول، 20 درصد تعرفه در نظر گرفته می شود و اگر از این فراتر برود تعرفه به 50 درصد افزایش خواهد یافت.
    یرای محصولات خورشیدی و تجهیزات مرتبط با آن و ژنراتورهای دو و نیم گیگاواتی به بالا که از کره به آمریکا صادر می شود نیز برای سال اول 30 درصد تعرفه اعمال خواهد شد.
    ارزش صادرات محصولات خورشیدی کره به آمریکا در سال گذشته میلادی به یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسید و پس از مالزی و چین این کشور در رده سوم بزرگترین صادر کننده به آمریکا قرار گرفت.

    برچسب ها