عصر خودرو

سرکنسول ترکیه:

تبریز اولویت سرمایه گذاری های ما در ایران است

عصر بازار- سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به اشتراکات و روابط عمیق کشورش با ایران گفت: تبریز در اولویت فعالیت سرمایه گذاران ترکیه ای است.

تبریز اولویت سرمایه گذاری های ما در ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، فاهری چاغلار روز دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات کنسول‌گری توسعه روابط و همکاری‌های کشورش با استان آذربایجان شرقی بود، اظهار داشت: همیشه از سرمایه‌گذاران ترکیه برای حضور در تبریز دعوت می‌کنم، البته در مقابل از سرمایه‌گذاران تبریزی نیز برای حضور در ترکیه دعوت می‌کنیم، زیرا تعاملات و روابط باید دوطرفه باشد.
    وی با اشاره به رشد روزافزون حضور شرکت‌های ترک در تبریز، بیان کرد: هر زمان هیأتی تجاری از ترکیه وارد ایران می‌شود آن‌ها را برای آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تبریز دعوت می‌کنیم.
    وی ادامه داد: به دنبال برگزاری کنفرانسی در خصوص گردشگری با حضور آژانس‌های گردشگری ترکیه و اروپا در شهر تبریز هستیم.
    معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه، گفت: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌وآمد گردشگران دو کشور را فراهم کند که رویداد تبریز 2018 فرصت خوبی برای تحقق این موضوع است.
    رحیم شهرتی‌فر با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه در سال‌های اخیر محکم‌تر از قبل شده است، افزود: امروز سرمایه‌گذاران ترک در بخش‌های مختلف استان حضور دارند و خوشحالیم که شهر تبریز مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است.
    وی با بیان اینکه علاقه‌مند حضور بیشتر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در استان هستیم، گفت: بسترهای این امر آماده است و امیدواریم با همکاری کنسول‌گری ترکیه شاهد تحقق آن باشیم.
    شهرتی‌فر تأکید کرد: تلاش می‌کنیم موانع سرمایه‌گذاری را در چارچوب قانون رفع کنیم تا سرمایه‌گذاران ترک به‌راحتی بتوانند در استان سرمایه‌گذاری کنند.
    معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور گردشگران ایرانی در ترکیه، گفت: انتظار داریم که این رفت‌وآمدها دوطرفه باشد و در این خصوص آژانس‌های مسافرتی و گردشگری ترکیه می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.
    وی افزود: رویداد تبریز 2018 با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین تبریز و ترکیه فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو کشور است.
    تبریز از زمان های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه با اشتراکات عمیق فرهنگی، مذهبی و سیاسی بوده است.

    برچسب ها