عصر خودرو

احداث ۲۷ شرکت پتروشیمی در ماهشهر با اشتغال بیش ازیک هزار و۳۰۰ نفر در دست اجراست

عصر بازار- سرپرست فرمانداری بندرماهشهر گفت: با راه اندازی گام دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خوزستان، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

احداث ۲۷ شرکت پتروشیمی در ماهشهر با اشتغال بیش ازیک هزار و۳۰۰ نفر در دست اجراست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محسن بیرانوند دوشنبه در گام دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که در حال اجراست در فاصله سال های 1396 تا 1398 احداث 27 پتروشیمی جدید پیش بینی شده است.
    وی اظهار کرد: در طرح جامع توسعه این منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی 70 طرح پتروشیمی درنظر گرفته شده، که در صورت رفع موانع اجرایی، تحولی عظیمی در اشتغال زایی در منطقه و خوزستان ایجاد خواهد شد.
    سرپرست فرمانداری ماهشهر درباره سفر 2 روزه معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به بندرماهشهر گفت: این سفر به منظور بازدید از مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بررسی مشکلات این صنایع انجام شد و یکشنبه شب نشستی با حضور معاون وزیر نفت، استاندار خوزستان و مسئولان محلی در رابطه با مسئولیت های اجتماعی صنایع پتروشیمی و تسریع در اجرای شدن فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ارایه 27 طرح سرمایه گذاری برگزار و دستورات لازم داده شد.
    وی افزود: اختصاص زمین هایی برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رعایت الزامات زیست محیطی و رفع موانع اجرای طرح توسعه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که در این صورت 70 طرح پتروشیمی با توجه به آمادگی سرمایه گذاران اجرایی خواهد شد و به دنبال آن تحول عظیمی در منطقه در جهت افزایش اشتغال ایجاد می شود.
    سرپرست فرمانداری بندرماهشهر ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار خوزستان بر لزوم بکارگیری نیروهای بومی در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، تفاهم نامه ای بین سازمان فنی و حرفه ای و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تدوین است که به زودی منعقد خواهد شد.
    وی گفت:طبق این تفاهنمامه مقرر شده تخصص های مورد نیاز صنایع پتروشیمی به نیروهای بومی آموزش داده شود که با بالابردن سطح مهارتی آنها زمینه بکارگیری نیروهای بومی در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فراهم شود.
    به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال 1376 در زمینی به وسعت 2 هزار و 600 هکتار تاسیس و اینک 22 مجتمع پتروشیمی در آن فعال هستند. با توجه به اصل 44 بیشتر پتروشیمی های منطقه به بخش خصوصی واگذار یا در حال واگذاری است.
    ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است.

    برچسب ها