عصر خودرو

مدیرعامل ‌هما‌:

۱۱ هواپیما از ۲۰۰ هواپیمای پسابرجام تحویل داده شده است

عصر بازار- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را منعقد کرده که به عنوان پسابرجام معروف و از این تعداد ۱۱ فروند تحویل گرفته شده است.

۱۱ هواپیما از ۲۰۰ هواپیمای پسابرجام تحویل داده شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، فرزانه شرفبافی که به منظور بهبود فعالیت‌های این شرکت در فرودگاه لارستان به این شهرستان سفر کرده بود، در نشست با مسئولان اظهار داشت: ما حامی صادرات مردم لارستان هستیم زیرا صادرات لارستان در واقع صادرات کشور ایران است و وظیفه ما بسترسازی و فراهم‌سازی امکانات برای توسعه تجارت مردم است.

    وی افزود: در کل دنیا بیشترین رشد حمل هوایی در منطقه خاورمیانه بوده و بزرگترین رشد در خاورمیانه را ایران داشته است و این نشان می‌دهد که یک بازار بزرگ در کشور وجود دارد.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گفت: در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید 200 فروند هواپیما را منعقد کرده که به عنوان پسابرجام معروف و از این تعداد 11 فروند تحویل گرفته شده است.

    عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ایران ایر با اشاره به اینکه 2 فروند هواپیمای جدید در بندرعباس مستقر شده و در پی ایجاد پرواز مسقط از آن شهرستان هستیم، بیان کرد: البته ما به دنبال عدالت جغرافیایی هستیم و هر جا کشش بازرگانی دارد بستر را در آنجا ایجاد می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه تفاوت نرخی موجود در پرواز شرکت‌ها یکی از استراتژی های کلان صنعت هوایی کشور بر مبنای آزادسازی نرخ بلیط پروازها است گفت: برخی‌ها بیان می‌کنند دلیل اختلاف قیمت پرواز تهران به جهرم و تهران به لار چیست که باید در پاسخ به این افراد گفت که پرواز جهرم با هواپیمای ATR است که سرعت و امکانات کمتری دارد اما پرواز لار با هواپیمای ایرباس 320 که سرعت بیشتری دارد، انجام می‌شود.

    شرفبافی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که کشش پروازهای ATR را بررسی کنیم به همین دلیل یارانه‌هایی داده می‌شود تا کشش آن مورد بررسی نیز قرار بگیرد و این اتفاق برای تعدادی از فرودگاه‌ها رخ داده است، گفت: در بحث کارگو دوست داریم که کارگو را انجام دهیم و برنامه‌ریزی‌هایی را برای این موضوع داشته‌ایم، اما هواپیمای باری بویینگ در ایران فقط 3 فروند است که حدود 100 تن بار را جابه‌جا می‌کند.

    وی عنوان کرد: اگر این هواپیما را به لارستان ارسال کنیم نیازمند این مورد است که در یک روز مشخص صادرکنندگان در لار  100 تن بار را در فرودگاه برای انتقال بیاورند که  این کشش در فرودگاه لارستان موجود نیست.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با بیان اینکه براساس آمار در فرودگاه لارستان در هفته حدود 35 تن بار می‌تواند جابه‌جا شود و حتی تجهیزات لازم برای حمل بار به میزان 100 تن نیز در فرودگاه موجود نیست، تصریح کرد: می‌توان بر این مورد برنامه‌ریزی‌هایی صورت داد.

    وی با بیان اینکه 2 فروند ایرباس باری نیز با ظرفیت 40 تن داریم که به دلیل مشکل موتور نیازمند تعمیر هستند و تا اردیبهشت سال آینده این مورد طول می‌کشد، گفت: از لحاظ هزینه تعمیر این هواپیماها نیازمند فاینانس هستیم که اگر افرادی می‌توانند کمک کنند ما می‌توانیم زودتر نیز اقدام کنیم.

    شرفبافی افزود: اگر ایرباس‌ها زودتر تعمیر و فاینانس شود با توجه به تجهیزات موجود در لارستان دیگر نیازمند تجهیزات بیشتری نیز برای حمل بار نیستیم.

    وی با اشاره به اینکه مسافران بین‌المللی لارستان دارای بار زیادی هستند به همین خاطر حجم بار اضافی برای حمل به خارج در هواپیما دیگر موجود نیست که بتوان بار صادرکنندگان را ارسال کرد، تصریح کرد: برای ترانزیت بارها به شیراز به دلیل فاصله این دو شهر مشکلاتی موجود است.

    عضو هیئت مدیره شرکت ایران ایر با بین اینکه درباره پرواز لار به شیراز باید از هواپیمای ATR که مسافربری است اقدام کرد، گفت: باز هم ارسال بار از طریق آن به شیراز ممکن نیست.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه مسافربری پس از برجام 8 فروند هواپیمای ATR تحویل گرفته‌ایم که هر کدام نیازمند حدود 6 خلبان است در حالی که در کشور حدود 37 خلبان هستیم، عنوان کرد: در حال تربیت خلبان هستیم و برای اینکه بتوانیم خلبان‌های مورد نیاز این هشت فروند را تامین کنیم تا حدود خرداد ماه باید آموزش و تربیت خلبانان را ادامه دهیم که کاملا به ناوگان هوایی اضافه شود.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با بیان اینکه اگر امکانات فرودگاهی لارستان به گونه‌ای اقدام شود که پرواز شب به صورت رفت و برگشت در آن صورت گیرد، افزود: در این صورت از ظرفیت این فرودگاه بیشتر استفاده شده و هم اینکه از ظرفیت هواپیما نیز بیشتر استفاده می‌شود.

    وی بیان کرد: اگر اول صبح نیز پروازها صورت گیرد باید هتلی جهت اقامت پرسنل هواپیما در نظر گرفته شود که خود مشکلاتی در پی دارد که باید در این مورد نیز بحث و تبادل نظر شود.

    شرفبافی با بیان اینکه برنامه‌های پروازی ATR به مقصد مسقط، شارجه و دوحه در دست کار داریم که البته به صورت مسافربری است نه باری، خاطر نشان کرد: الان در حال بررسی این موضوع و کشش پرواز از مسیر لارستان هستیم.

    وی با استقبال از پیشنهاد برقراری پرواز لار به مشهد، افزود: ترجیح ما بر انجام این پرواز از طریق هواپیمای ایرباس 320 است که در سال 2018 تعداد 3 فروند به ما اضافه خواهد شد.

    این مسئول با بیان اینکه بسیاری از پروازهایی که در لارستان انجام می‌شود در بسیاری از فرودگاه‌ها رخ می‌دهد که این نشان از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان است، ادامه داد: وجود ظرفیت بالای صادرات در شهرستان لارستان بسیار ارزشمند است که باید بر روی آنها تمرکز کرد.

    وی افزود: سعی داریم برای پذیرش بار هواپیمایی و استانداردهای مربوط به آن انبار شرکت اسمان را گرفته تا استانداردها را از طریق ان انجام دهیم.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با اشاره به اینکه اگر امکانات سردخانه‌ای کامل در شهرک صنعتی خور ایجاد شود دیگر نیازی به ایجاد سردخانه مجهز در فرودگاه نیست، افزود: ما نیازمند حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی هستیم.

    وی ادامه داد: اخیرا با همکاری نمایندگان مجلس طرحی را به مجلس برده‌ایم که هزینه سوخت هواپیمای باری و مسافربری یکسان شود تا شرکت‌ها به سمت هواپیماهای باربری بیشتر قدم بردارند و مشکلات کمتر شود.

    شرفبافی با اشاره به اینکه برای حمل بار هوایی سه رکن اساسی را نیازمندیم، تصریح کرد: گمرک، فرودگاه و شرکت هواپیمایی که هر سه باید با هم خدمت کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو