عصر خودرو

چین:

آمریکا تجارت جهانی را تهدید می‌کند

عصر بازار- پس از آنکه دولت ترامپ، حمایت آمریکا از عضویت چین برای عضویت در سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ را یک اشتباه توصیف کرد، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این آمریکاست که نظام تجارت جهانی را تهدید می کند نه چین.

آمریکا تجارت جهانی را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود، قواعد سازمان تجارت جهانی در وادار کردن چین برای اتخاذ یک رژیم تجاری بازار محورغیرموثر بوده و آمریکا در حمایت از ورود چین به این نهاد تجاری «مرتکب اشتباه شده است.»

    این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ در حال بررسی مجموعه ای از اقدامات تجاری علیه پکن است. از جمله این اقدامات می توان به تصمیم گیری در خصوص تحقیقات موسوم به «بخش 301» در مورد ادعای سرقت اموال مالکیت معنوی توسط چین اشاره کرد که انتظار می رود در طی چند هفته آینده اتخاذ شود.

    هوا چونی یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، از زمان پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی، این کشور به صورت دقیق از مقررات این سازمان تبعیت کرده و ضمن ایفای تعهدات خود، به توسعه این نظام چند جانبه کمک کرده است.

    وی افزود، کشورهای دیگر نیز از تجارت با چین منتفع شده اند، ضمن اینکه چین در مسیر اصلاحات و گشایش قدم برداشته و موجب حمایت از یک اقتصاد جهانی باز شده است.

    چونی یینگ افزود: «من فکر می کنم همه مشاهده کرده اند که این دقیقا شیوه های یکجانبه گرایانه دولت آمریکاست که یک چالش بی سابقه را متوجه نظام تجارت چندجانبه کرده است.»

    «بسیاری از اعضای سازمان تجارت جهانی قبلا در این خصوص ابراز نگرانی کرده اند...بنابراین ما امیدواریم که آمریکا بتواند چین را درست ببیند و در عین حال، گام های واقعی خود را برای حفاظت از نظام تجاری چند جانبه بردارد.»

    برچسب ها