عصر خودرو

عبور بازار تبلیغات در ایران از ۲ میلیارد دلار تا ۲۰۲۰

عصر بازار- نتایج تحقیق موسسه زنیت نشان می دهد، ایران در طی ۳ سال آینده بیش از هر کشور دیگری شاهد رشد بازار تبلیغات خواهد بود.

عبور بازار تبلیغات در ایران از ۲ میلیارد دلار تا ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، نتایج تحقیق موسسه زنیت نشان می دهد، ایران در طی 3 سال آینده بیش از هر کشور دیگری شاهد رشد بازار تبلیغات خواهد بود و میزان هزینه های تبلیغات در این کشور بین سال های 2017 تا 2020 با 713 میلیون دلار رشد به 2.117 میلیارد دلار خواهد رسید.

    این گزارش حاکی است، لغو تحریم های غرب علیه ایران به موجب برجام موجب آغاز رشد اقتصادی در این کشور و اتصال مجدد آن به اقتصاد جهانی شده و یک محرک قدرتمند را برای بازار تبلیغات در داخل ایران فراهم ساخته است. اما این موسسه هشدار داده که این محرک قدرتمند بستگی به ادامه رشد تجارت و سرمایه گذاری در اقتصاد ایران دارد و در معرض ریسک بازگشت مجدد تحریم ها قرار دارد که می تواند موجب توقف اقتصادی این کشور شود.

    دومین کشور از نظر رشد بالای بازار تبلیغات بنگلادش است که بر اساس پیش بینی ها در طی سه سال آینده با 457 میلیون دلار رشد به 1.1311 میلیارد دلار خواهد رسید.

    این گزارش پیش بینی کرده که تا سال 2020 میلادی میزان هزینه ها در بخش تبلیغات 30 بازار رو به رشد موضوع بررسی این تحقیق به 13.8 میلیارد دلار خواهد رسید که 4.1 میلیارد دلار نسبت به سال 2017 رشد خواهد داشت. 29 درصد از این رشد ناشی از ارتقاء بازار تبلیغات در کشورهای ایران و بنگلادش خواهد بود.

    میزان رشد سالانه بازار تبلیغات در ایران 15 درصد ارزیابی شده است.

    برچسب ها