عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

کارگروه معدن به دنبال اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به ویژه عرضه محصولات معدنی از طریق بورس کالا به شکسته شدن انحصار و تنظیم بازار این محصولات خواهد انجامید.

کارگروه معدن به دنبال اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، سیدمهدی مقدسی، درباره قانون رفع موانع تولید و ماده 37 این قانون، گفت: اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به ویژه عرضه محصولات از طریق بورس کالا اقدامی راهگشا در حوزه معدن است زیرا باعث شفاف سازی در بازار شده و به کشف واقعی قیمت‌ها کمک می‌کند.

    وی افزود: برای جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و صادرات آن، عرضه در بورس کالا طبق ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را می‌توان یکی از راه های مناسب برای این موضوع دانست به طوریکه اجرای این ماده قانونی به تشخیص نیاز داخل به سنگ آهن از بستر بورس کالا منجر می شود.

    وی تاکید کرد: با عرضه محصولات معدنی از طریق بورس کالا نه تنها نحوه قیمت گذاری و خرید و فروش روشن خواهد شد بلکه انحصارها در این بازار شکسته شده و به تنظیم بازار این محصولات کمک به سزایی خواهد کرد.

    مقدسی گفت: مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی خود بر بازارها از جمله بازار محصولات معدنی نظارت کامل و دقیق دارد. به طوری که در حال حاضر در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس و به ویژه کارگروه معدن به صورت جدی در حال پیگیری اجرای دقیق و کامل ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر هستیم تا محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن براساس این ماده قانونی در بورس کالا عرضه شود.

    وی تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بسیار پیشرفته است که همه موارد را برای ذی نفعان صنعت و معدن مشخص کرده است، لذا عمل به ماده 37 قانون رفع موانع تولید به نفع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور خواهد بود

    برچسب ها