عصر خودرو

معاملات بدون توقف و ۲۴ ساعته در آمریکا کلید خورد

عصر بازار- شرکت کارگزاری TD Ameritrade از امروز تمامی معاملات ETF ها بر پتلفرم معاملاتی خود را ۲۴ ساعته میکند.

معاملات بدون توقف و ۲۴ ساعته در آمریکا کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، شرکت کارگزاری TD Ameritrade یکی از کارگزاران برتر در بازار آمریکای شمالی است که در شهر اوماها ایالت نبراسکا فعالیت می کند و خدمات معامله گری آنلاین را برای سهامداران حقیقی و حقوقی فراهم می آورد.

    این شرکت کارگزاری از امروز معامله بر روی صندوق های با درآمد ثابت خود را 24 ساعته کرد و به این ترتیب تمامی سرمایه گذارانی که از این پلتفرم معاملاتی استفاده می کنند می توانند در ساعات تعطیلی بازار نیز به معامله بپردازند.

    معاملات از طریق این پلتفرم معاملاتی شامل خرید و فروش یونیت های صندوق ETF اس پی وای، ای ای ام، جی ال دی در ساعات تعطیلی بازار یعنی 8 شب تا 4 صبح خواهد بود.

    این حرکت به سهامداران عادی این امکان را خواهد داد که با انتشار اخبار تاثیرگذار بدون نیاز به انتظار برای بازگشایی بازار به خرید و فروش بپردازند.

    معاون اجرایی این کارگزاری در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی در این خصوص گفت: این پلتفرم معاملاتی 24 ساعته یک روند معاملاتی یک سره را در بازار ایجاد خواهد کرد. به این دلیل که بسیاری از خبرهای تأثیرگذار اقتصادی در ساعت غیر کاری بازار اعلام می شوند و می تواند در لحظه در سودآوری برخی سهام و صندوق ها اثرگذار باشد این امکان ایجاد شده است تا سرمایه گذاران بتواند عکس العمل سریع نسبت به اخبار داشته باشند.

    معاملات آنلاین به مشتریان این امکان را می دهد که معاملات را در ساعت قبل از بازار (4 صبح تا 9:30 صبح) و پس از بازار(4 بعداز ظهر تا 8 شب) انجام دهند اما این پلتفرم معاملاتی کارگزاری TD Ameritrade این امکان را به معامله گران می دهد که در 8 ساعت باقی مانده نیز معامله انجام دهند.

    وی در ادامه گفت: این شرکت کارگزاری آمادگی خود را برای معامله 24 ساعته سهام شرکت های بزرگ مثل اپل و آمازون نیز اعلام می کند اما باید در این زمینه مجوزهای لازم اخذ شود.

    وی گفت: شاید از این طریق افراد بیشتری را به سهامداری و ورود به بازارهای سهام ترغیب کنیم .

    شرکت کارگزاری TD Ameritrade در ماه اکتبر رکورد تعداد معامله گر را به ثبت رساند و با دارا بودن 511 هزار معامله گر آنلاین توانست نسبت به دیگر رقبا پیشی بگیرد.

    وی در خصوص معاملات 24 ساعته سهام نیز گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک موفق به ارائه معاملات سهام در 24 ساعت برای معامله گران خود باشیم البته باید گفت معاملات در ساعت توقف بازار بسیار پرریسک خواهد بود.

    یکی دیگر از مشکلات در ساعات معاملاتی خارج از بازار این است که تقاضا و عرضه های مناسبی در بازار وجود ندارد و تعادل به هم می خورد و در واقع با ورود تقاضاهای اندک قیمت سهم با جهش زیادی همراه خواهد شد و به همین دلیل باید بسیار محتاط بود.

    برچسب ها