عصر خودرو

رییس بخش بانکداری حوزه اروپا در موسسه مک کینزی:

۴۰ درصد معاملات به صورت دیجیتال

عصر بازار- رییس بخش بانکداری حوزه اروپا در موسسه مک کینزی گفت: سرمایه گذاری در دیجیتال باید به صورت سازماندهی شده انجام گیرد و بانک ها هم باید با فین تک ها شریک شوند.

۴۰ درصد معاملات به صورت دیجیتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، انریکو لوچینتنی رییس بخش بانکداری حوزه اروپا در موسسه مک کینزی در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت: این شرکت دارای 2 هزار شریک از 80 کشور مختلف جهان است که در حوزه مشاوره در امور بانکداری فعالیت دارد.

    وی ادامه داد:‌در حال حاضر جهان به سمت بانکداری دیجیتال حرکت می کند و این رویه از 40 سال پیش با ورود خودپردازها کلید خورده است. امروزه 40 درصد از معاملات بصورت دیجیتال انجام می گیرد و 30 درصد فروش ها از این بستر عبور می کند.

    وی خاطر نشان کرد که نفوذ دیجیتال در کشورهای آسیایی سهم 35 درصدی به خود گرفته و این موضوع در کشورهای اسکاندیناویایی 95 درصد است که در هر دو منطقه بیشترین سهم آن به بانکداری موبایل نسبت داده می شود و با ترویج گوشی های هوشمند تعامل خوبی میان مشتریان و بانک ها بوجود آمده است.

    به گفته وی، همچنین بیش از 40 درصد از پروسه های کلیدی بصورت دیجیتال انجام می گیرد و بطور کل می توان گفت که کسب و کار در یک سمت و دیجتیال در سمت دیگر قرار گرفته است و هزینه ها از بستر دیجیتال 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

    لوچینتی گفت: بانک های پیشگام اروپایی بین یک تا 2 میلیارد دلار در حوزه دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و بانک ها باید در این حوزه با یکدیگر تعامل داشته باشند و باید بانک ها در حوزه دیجیتال بصورت تخصصی عمل کنند. 

    وی در ادامه گفت: شرکت مکنزی پیش بینی می کند که اکوسیستم بانکی 65 درصد از فعالیت های دیجیتال بانک به اتوماسیون بانکی تبدیل شود و امروزه شاهد آن هستیم که دستگاه های پُز در حال محو شدن هستند و پلت فورم های جایگزین ویژه ای جای آنها را خواهند گرفت که با سیستم های عامل تجار در تطابق هستند و می توانند رویه بانکداری خود را از بستر آن انجام دهند.

    رییس بخش بانکداری حوزه اروپا  در موسسه مک کینزی گفت: سیستم های پیشرفته برای انجام تراکنش های مختلف و مدیریت هزینه و درآمد به شدت در حال تغییر پیدا کردن هستند و فین تک ها 15 درصد از تجارت جهانی را مدیریت می کنند؛ ضمن اینکه بانک ها باید با فین تک ها را یاد بگیرند و با آنها شریک شوند. 

    وی در مورد اکوسیستم ها گفت: آنها نه موسسه مالی و نه بانک محسوب می شوند و در حقیقت یک تجربه نوین را ارائه می کند که چین نمونه بسیار مناسبی در این حوزه است و چینی ها با اپلیکیشن واتس آپ می توانند وام بگیرند و پرداخت های خود را انجام دهند.

    لوچینتی گفت: در آینده ضرورت نیاز به شعب بانکی کمتر خواهد شود و در اروپا تعداد شعب بانک ها تا 50 درصد کاهش پیدا کرده و بطور کل نقش شعب بسیار متفاوت از امروز خواهد بود. در واقع شعبات پیشرو فقط بحث مشاوره ای و حل و فصل کردن مسائل پیچیده را مدیریت خواهند کرد. 

    لوچینتی در پایان گفت: در حوزه دیجیتال باید بصورت سازمانی سرمایه گذاری کرد و جذب استعدادهای جدید، بحث فناوری اطلاعات، دیتا و سرمایه گذاری در بخش ذخیره و پردازش اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهیم.

    برچسب ها