عصر خودرو

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان:

تجربه فروش اقساطی خودرو قابل تعمیم در دیگر حوزه هاست

عصر بازار: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، سیاست دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو و تحریک تقاضا در این بازار را سیاستی اصولی و قابل دفاع در شرایط رکودی دانست که در صورت اجرای صحیح، قابل تعمیم در دیگر حوزه ها نیز خواهد بود .

تجربه فروش اقساطی خودرو قابل تعمیم در دیگر حوزه هاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدرضا نجفی منش افزود: در تمام دنیا، دولت ها به خودروسازی و صنعت ساختمان و بانک نگاه ویژه ای دارند؛ مثلا در آلمان، نصف محصولات فولکس را 4 بانک آلمانی خریداری و به اقساط به مردم واگذار می‌کنند یا در ترکیه، دولت مالیات را از صنعت خودرو برداشته است. 

    وی با اشاره به اینکه خودروسازی ما زمانی تا 4 درصد تولید ناخالص ملی و 20 درصد ارزش صنعتی ما را تشکیل می داده است، اظهار داشت: با حرکت تازه‌ دولت، ضمن حمایت از تولید ملی، مصرف کنندگانی که پس‌انداز چندانی نداشتند و در عین حال می‌خواستند صاحب خودرو شوند، در اقساط بلندمدت خودرو خریداری خواهند کرد. 

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، خودروسازی در کشور را دستکم با 60 صنعت دیگر در ارتباط دانست و گفت: مثلا وقتی تولید خودرو پایین بیاید، ورقه های فلزی در انبار فولاد مبارکه هم بر زمین می ماند یا صنعت پتروشیمی دچار رکود خواهد شد.

    به گفته نجفی منش، خودروسازان امسال برای تولید  1 میلیون و 400 هزار دستگاه  خودرو برنامه ریزی کرده بودند که تا سه ماه اول تقریبا مطابق برنامه پیش رفتند اما به علت مساله برجام و توقعاتی که در مردم در خصوص کاهش قیمت ها شکل گرفت، این روند صعودی به ویژه در ماه های اخیر تبدیل به روندی نزولی شده  و آثاری منفی بر صنعت قطعه سازی نیز به جا گذاشته بود.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: بر جام که نهایی شود و به اقدام برسد و از طرفی خودروسازان بین المللی هم وارد بازار ما شوند،  شاهد رونق مجدد این صنعت در کشور خواهیم بود و آن وقت می توانیم  از بازار صادرات آن هم استفاده بهینه  را داشته باشیم . 

    نجفی منش با بیان اینکه پیش از این وام خودرو 15 میلیون تومان و با سود 22 درصد پرداخت می‌شد، ابتکار دولت در این طرح را  قابل تقدیر دانست و گفت:  با تعیین سود 16 درصدی در طرح فروش اقساطی خودرو ، استقبال گسترده مردمی از این طرح  کاملا طبیعی و قابل پیش بینی بود. 

    وی  در ادامه افزود: البته در کنار این طرح،  قرار بود برای تحریک تولید هم وامی تعلق بگیرد که هنوز اجرایی نشده است .

    نجفی منش در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت خودروهای تحویلی در این طرح هم گفت: تمام استانداردهای 55 گانه با نظارت موسسه استاندارد و سازمان بازرسی روی این خودروها اعمال می شود و اصولا هر خودرویی تا این  استانداردها را پاس نکند، وارد بازار نمی شود .

    وی انتظارات مردم درباره کیفیت مناسب خودرو را به حق دانست و گفت : کیفی نبودن خودروهای تحویلی غلطی رایج است که برخی راه انداخته اند  و ما به جهت کیفیت هیچ گونه مشکلی نداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها