عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۳۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به دنبال تعطیلی دولت فدرال آمریکا به دلیل مشکلات مالی که موجب کاهش ارزش دلار شده، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1334 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته نیم درصد کاهش داشت که اولین کاهش هفتگی در طی 6 هفته گذشته بود.

    قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.1 درصد افزایش به 1333 دلار و 80 سنت رسید.

    شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.1 درصد کاهش به 90.489 رسید.

    منابع مالی مورد نیاز نهادهای فدرال دولت آمریکا در نیمه شب جمعه به اتمام رسید و به دلیل اختلافات موجود میان دونالد ترامپ و دموکرات ها بر سر موضوع مهاجرت، متمم بودجه جدیدی نتوانسته به تصویب برسد.

    رهبران جمهوری خواه و دموکرات سنای امریکا روز یکشنبه با برگزاری نشستی اضطراری تلاش کردند بن بست به وجود آمده را بشکنند و جلوی تداوم تعطیلی دولت را بگیرند، اما مشخص نیست که آیا می توانند تا ابتدای هفته کاری با رسیدن به توافقی، زمینه بازگشایی دولت را فراهم کنند یا نه.

    جان کورنین ، سناتور جمهوری خواه روز یکشنبه پیش بینی کرد که دولت آمریکا روز دوشنبه نیز تعطیل باقی بماند.

    حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.70 درصد افزایش به 846.67 تن رسید.

    بر اساس گزارش بورس استانبول، میزان واردات طلای ترکیه در سال 2017 به رقم بی سابقه 370 تن رسید که نسبت به 106.1 تن سال 2016، بیش از دو برابر رشد داشته است.

    تقاضا برای طلا در چین نیز در هفته گذشته و در آستانه سال نوی چینی قابل توجه بود.

    برچسب ها