عصر خودرو

در بازارهای جهانی؛

طلای سیاه گران شد

عصر بازار- اظهارات وزیر انرژی عربستان در خصوص ادامه همکاری ها بین تولید کنندگان نفت برای مدیریت بازار بعد از سال ۲۰۱۸ موجب شد تا قیمت نفت در روز دوشنبه با افزایش مواجه شود.

طلای سیاه گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،تجار گفتند، رشد قوی اقتصاد جهانی و کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا از عوامل دیگر رشد قیمت نفت بوده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 68 دلار و 89 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز 15 ژانوی به بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 70 دلار و 37 سنت رسیده بود.قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 24 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 63 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز 16 ژانویه به بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 64 دلار و 89 سنت رسید.

    عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان گرفته که تولید کنندگان عمده نفت در این زمینه اتفاق نظر دارند که باید همکاری ها در زمینه تولید را بعد از انقضای مدت اجرای توافق کاهش تولید نیز ادامه دهند.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در عمان گفت:این آمادگی وجود دارد که همکاری ها بعد از سال 2018 نیز ادامه یابد... هنوز مکانیزمی (برای این همکاری) مشخص نشده است، اما برای ادامه همکاری اجماع وجود دارد.

    گروهی از تولید کنندگان نفت شامل اوپک و روسیه در ژانویه سال گذشته با هدف کمک به افزایش قیمت نفت کاهش تولید خود را آغاز کردند. این توافق تا پایان سال 2018 پابرجا خواهد بود.

    در آمریکا، تعداد سکوهای حفاری نفتی با کاهش مواجه شده است. شرکت های حفاری آمریکایی در هفته منتهی به 19 ژانویه 5 سکو را کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به 747 سکو رساندند

    برچسب ها