عصر خودرو

دبیر انجمن فین تک :

بازنگری در فیلترینگ برای بهبود وضعیت استارتاپ‌ها

عصر بازار- دبیر انجمن فین تک گفت: بازنگری در فیلترینگ با هدف بهبود وضعیت استارت آپ ها لازم است.

بازنگری در فیلترینگ برای بهبود وضعیت استارتاپ‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، میلاد جهاندار در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با انتقاد از اینکه بسیاری از استارت آپ ها دیده نمی شود، گفت: زمانی که کسب و کارهای نوین دیده نشوند رسیدگی به مشکلات آنها ممکن نیست.

    دبیر انجمن فین تک با تاکید بر اینکه در گذشته پیش بینی آینده بسیار دشوار بود، افزود:‌ در حال حاضر بسیاری از آینده پژوهان چند سال آینده را نیز به راحتی پیش بینی کرده و سرعت تغییرات را می دانند.

    جهاندار با بیان اینکه باید قدر تک تک لحظه ها را بدانیم، تصریح کرد: در لحظه ها تغییرات، فرصت ها و چالش های بسیاری وجود دارد که باید بتوانیم از آنها در راستای تصمیم گیری بهتر برای آینده روشن استفاده کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه مدیران کشور می توانند فرصت های ریسک برای پیشرفت کشور را پیش بینی کند، ادامه داد: استفاده از فرصت ها و ارزشمند دانستن آنها می تواند به بهبود شرایط کشور کمک کند.

    دبیر انجمن فین تک با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان زمینه ای را برای خدمت در کشور ایجاد کرده که ما می توانیم با سرعت به سمت پیشرفت حرکت کنیم، افزود: در صورتی کسب و کارهای نوین می توانند باعث پیشرفت کشور باشند که راه پیش روی آنها باز بوده و موانعی بر سر راه آنها نباشد.

    جهاندار با تاکید  بر اینکه نبود قوانین مناسب، عدم آگاهی کافی، مالیات، بیمه، نبود زیرساخت ها و موانعی از این دست سرعت پیشرفت را از کسب و کارهای نوین گرفته است، گفت: مهمترین معضل پیش روی کسب و کارهای نوین رگولاتوری بوده که گاهی اوقات این کسب و کارها را تا مرز تعطیلی برده است.

    وی اظهارداشت: تدوین چارچوب مستند برای خودپرداخت ها لازم است و امیدواریم این سند زمانی اجرا شود که این مهم منصوب نشده باشد. دبیر انجمن فین تک با بیان اینکه فیلترینگ دیگر مشکلی پیش روی کسب و کارهای نوین است، گفت:‌ متاسفانه کسب و کارهای نوین دغدغه فیلترینگ دارند و نفسشان به شماره افتاده است.

    جهاندارخاطرنشان کرد: در کارگروه مصادیق مجرمانه که درباره فیلترینگ تصمیم گیری می شود 6 عضو نمایندگان دولت هستند و اگر اولویت داشته و بخواهند به فیلترینگ رای نخواهند داد. وی با تاکید بر اینکه بازنگری در فیلترینگ لازم است، تصمیم گیری در بحث نوآوری های کشور بدون حضور جامعه هدف چالش های بسیاری را ایجاد می کند که اکنون با آن دست به گریبان هستیم.

    دبیر انجمن فین تک ادامه داد: امیدواریم هر نوع تصمیم گیری در خصوص کسب و کارهای نوین با حضور نماینده ای از این جامعه صورت بگیرد که این خود مصداق دیده شدن استارت آپ ها است.

    جهاندار با اشاره به فعالیت نوین فین تک مبنی بر ایجاد حساب بلاک گفت: خوشبختانه توانسته ایم ریسک کسب و کارها و مصرف کننده را ایجاد کنیم که در حال حاضر فهرست لیست سیاه ما مورد استفاده شبکه های بانکی نیز قرار می گیرد.

    برچسب ها