عصر خودرو

شاخص بورس آسیا پایین آمد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی به دلیل تعطیلی دولت آمریکا با کاهش روبرو شد و دلار و طلا هم عقبگرد داشتند.

شاخص بورس آسیا پایین آمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، به دنبال تعطیلی دولت آمریکا به دلیل اختلاف دونالد ترامپ و دموکرات ها بر سر موضوع مهاجرت، شاخص بورس آسیا، وال استریت و دلار در روز دوشنبه با روند نزولی شروع بکار کردند. البته جمهوریخواهان و دموکرات ها جلسه ای را روز یکشنبه برای پایان دادن به تعطیلی 2 روزه دولت برگزار کردند.

    همچنین بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تعطیلی کوتاه مدت دولت آمریکا تاثیر ناچیزی بر روی اقتصاد این کشور دارد؛ اما طولانی شدن آن منجر به کاهش اعتماد سرمایه گذاران به فضای کسب و کار این کشور خواهد شد.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن یک دهم درصد کاهش پیدا کرد و بورس ژاپن 0.15 درصد روند نزولی به خود گرفت. همچنین شاخص اس اند پی در آمریکا یک دهم درصد افت داشت و اوراق بهادر آمریکا هم کمی از ارزش خود را از دست داد.

    در بازار جهانی ارز، دلار آمریکا در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان تقریبا با 2 دهم درصد کاهش به 90.465 واحد رسید و از بیشترین روند نزولی خود در 3 سال اخیر که با رسیدن به 90.104 واحد در روز چهارشنبه ثبت شده بود، فاصله زیادی ندارد.

    اما یورو با 4 دهم درصد افزایش به 1.2275 دلار رسید. فرانک سوییس با 2 دهم درصد رشد به 0.9627 دلار معامله شد. هر دلار به 110.78 ین رسید که حاکی از تغییر جزیی ارزش ین در برابر پول آمریکا دارد. لیر ترکیه به دلیل درگیری نظامیان این کشور با شبه نظامیان در شمال سوریه با 6 دهم درصد کاهش روبرو شد و هر دلار به 3.8280 لیر رسید.

    قیمت منطقه ای طلا با 2 دهم درصد کاهش به یک‌هزار و 334 دلار و 5 سنت رسید.

    برچسب ها