عصر خودرو

راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده‌ای نزدیک

عصر بازار: سفیر نروژ در ایران از راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده‌ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اودیسه نورهیم در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تمایل داریم در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اطلاعاتی از خراسان‌جنوبی داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه توافقات هسته‌ای اخیر سبب می‌شود امکانات و توانایی بیشتری برای همکاری با ایران داشته باشیم، افزود: در حال حاضر کشورهای اروپایی فراوانی خواستار برقراری همکاری و ارتباط با ایران هستند و نروژ نیز در این مورد استثنا نیست و تمایل دارد با ایران ارتباط برقرار کند.

    سفیر نروژ در ایران با بیان اینکه در ماه اکتبر در وزارت خارجه نروژ در زمینه تجارت با ایران بحث شده است، تصریح کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی قبل از تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشته‌اند و تمایل دارند در حال حاضر نیز این همکاری‌ها ادامه یابد.

    نورهیم با اشاره به نفت‌خیز بودن کشور نروژ ادامه داد: در زمینه محصولات دریایی و ماهیگیری مشترکاتی بین ایران و کشور نروژ وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری بین این دو کشور باشد. همچنین در زمینه توریست، نروژ تمایل دارد همکاری‌های خود را با ایران بیشتر کند. ایران پتانسیل‌های خوبی برای جذب توریست دارد که می‌تواند تقویت و زمینه تعاملی بین ایران و نروژ باشد.

    سفیر نروژ در ایران خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگر، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم مانند صنعت هتلینگ و حمل و نقل محقق شود و بخش گردشگری می‌تواند محلی خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

    نورهیم با اشاره به اینکه سفارت نروژ می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذار اطلاعات لازم در مورد پتانسیل‌های استان را در اختیار بخش خصوصی و دولتی نروژ قرار دهد، یادآور شد: برای تعاملات تجاری به صورت فردی با تجار نروژ باید دیدارهای مستقیم انجام شود که در این راستا سفارت نروژ در ایران می‌تواند زمینه را برای این تعاملات برقرار کند.

    علیرضا خامه‌زر، رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل بین‌الملل و ترانزیت اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه، با اشاره به پتانسیل‌های خراسان جنوبی در بخش کشاورزی گفت: محصولاتی همچون زعفران، زرشک و عناب از محصولات کشاورزی ارگانیک در خراسان جنوبی است.

    وی با اشاره به اینکه وجود چهار شرکت سهامی زراعی از مزیت‌های بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود، افزود: بخش اعظمی از تولید مرغ در شرق کشور به خراسان‌جنوبی اختصاص دارد. به دنبال دستیابی به تکنولوژی کشورهای اروپایی برای فرآوری محصولات شاخص استان هستیم. یکی از صنایع مهم استان، صنعت تولید تایر است و حدود 25 درصد از تایر ایران در این استان تولید می‌شود.

    خامه‌زر ادامه داد: صنعت تولید کاشی و سرامیک نیز از دیگر صنایع شاخص در خراسان جنوبی است که با توجه به وجود مواد اولیه این صنعت در استان گسترش یافته و محصول آن به افغانستان صادر می‌شود.

    وی با بیان اینکه در این استان بیش‌ از 37 ماده معدنی وجود دارد،افزود: عمده مواد معدنی که در خراسان جنوبی وجود دارد شامل زغال سنگ، منیزیت و سنگ‌های تزیینی است.

    رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به سبب شرایط اقلیمی ویژه، قابلیت پرورش انواع طیور و شتر را دارد، گفت: هیئتی آلمانی به خراسان‌جنوبی آمد و پرورش شتر را دنبال کرده است. در این زمینه‌ خراسان‌جنوبی می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

    خامه‌زر بیان کرد: بخش گردشگری خراسان جنوبی جاذبه‌های خوبی دارد و هیئت‌های گردشگری از اتحادیه اروپایی برای بازدید از کویر و تپه‌های شنی به استان سفر کرده‌اند. این استان پذیرای توریست‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی است. اتاق بازرگانی بیرجند آمادگی دارد تا به سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی را دارند کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها