عصر خودرو

وزیر کار خبر داد؛

حذف یارانه ثروتمندان به ۲ روش ابرازی و شناسایی دولت

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه حذف یارانه اقشار غیر نیازمند به ۲ روش ابرازی و شناسایی صورت می‌گیرد، گفت: برخی از خانوارها با وجود اینکه مستحق نیستند، اما یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

حذف یارانه ثروتمندان به ۲ روش ابرازی و شناسایی دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی ربیعی ، درباره روند حذف یارانه اقشار غیر نیازمند، گفت: در حال حاضر یک‌سری از افراد تحت پوشش (کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی) شناسایی شده‌اند که قطعا در لیست دریافت یارانه نقدی سال 97 باقی خواهند ماند.

    وی افزود: اگر سال گذشته بنابر ادامه حذف یارانه غیر نیازمندان بود، شاید درصدی از خطا هم وجود داشت اما به سرعت این خطا اصلاح می‌شد؛ سال گذشته تا مرز حذف 5 میلیون نفر هم رفتیم و تعدادی هم دوباره یارانه گرفتند.

    ربیعی با تاکید بر اینکه به علاوه افرادی که تحت پوشش نهادها هستند، پشت نوبتی‌ها را هم داریم، توضیح داد: بنای ما برای پرداخت یارانه نقدی بعد از افراد تحت پوشش، نیازمندان پشت نوبتی هستند یعنی افرادی که تحت حمایت هیچ یک از نهادها نیستند اما نیازمند هم هستند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این افراد پشت نوبتی باید به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بپیوندند؛ چرا که واقعا بنا داریم تا یارانه‌های نقدی را هدفمند پرداخت کنیم.

    وی افزود: فقر را می‌توان به صورت هدفمند از بین برد؛ به وسیله پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توانستیم، عده‌ای از نیازمندان را شناسایی کنیم؛ البته دو روش ابرازی و شناسایی وجود دارد که در روش اول نیازمندان خودشان اعلام نیاز می‌کنند و در روش دوم خودمان بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود اقدام به شناسایی می‌کنیم.

    ربیعی در پایان تاکید کرد که عده‌ای مستحق نیستند اما یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

    برچسب ها