عصر خودرو

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران خبر داد:

۹ شرکت در تابلوهای بازار پایه جابه‌جا شدند

مهلت ۲ ماهه به ۲۷ شرکت برای کسب ضریب نقدشوندگی لازم

عصر بازار-معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران طی اطلاعیه مهمی در خصوص طبقه‌بندی شرکت‌های درج‌شده در تابلوهای معاملاتی «ب» و «ج» بازار پایه فرابورس از انتقال ۵ شرکت به تابلو «پایه ب» و ۴ شرکت به تابلو «پایه ج» خبر داد.

۹ شرکت در تابلوهای بازار پایه جابه‌جا شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، سید مهدی علم‌الهدی با اشاره به مصوبه کمیته درج فرابورس در خصوص طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه به تاریخ 24 دی‌ماه سال جاری گفت: نمادهای معاملاتی شرکت‌های درج شده در بازار «پایه ج» که در دوره مالی مورد رسیدگی معیارهای تابلو «ب» را طبق «دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌وانتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» و همچنین مصوبه‌های کمیته درج رعایت کرده‌اند، به تابلو «پایه ب» منتقل می‌شوند.
    علم‌الهدی در این زمینه به شرکت‌های بسته‌بندی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال، صنعتی دریایی ایران، کارخانجات فارسیت درود و مجتمع معادن مس تکنار اشاره کرد که به دلیل رعایت معیارهای تعیین‌شده، معاملات آن‌ها از این پس در بازار «پایه ب» انجام می‌شود.
    وی در ادامه از انتقال 4 شرکت بیمه تعاون، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری پارس‌آریان و کاشی صدف سرام استقلال آباده از تابلو «ب» به تابلو «ج» بازار پایه خبر داد؛ چرا که این شرکت‌ها معیارهای تابلو «ب» را رعایت نکرده‌اند.
    مهلت 2 ماهه به 27 شرکت برای کسب ضریب نقدشوندگی لازم
    موضوع دیگر مربوط به شرایط ابقای 27 شرکت‌ موجود در تابلو «ب» است که به گفته معاون پذیرش و ناشران فرابورس علیرغم اینکه در دوره مالی مورد رسیدگی، مفاد «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان» را رعایت کرده‌اند اما ضریب نقدشوندگی لازم برای حضور در این تابلو را ندارند.

    علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه به این دسته از شرکت‌ها فقط یک بار و تا پایان اسفندماه امسال (یعنی دو ماه) مهلت داده می‌شود که حد نصاب لازم را برای حضور در بازار «پایه ب» به دست آورند، گفت: از این رو در صورتی که این 27 شرکت ضریب نقدشوندگی کافی را کسب نکنند در فروردین سال 97 با تابلو «ج» بازار پایه منتقل خواهند شد.
    نمادهای معاملاتی «کایگج»، «وسرمد»، «شکبیر»، «داراب»، «فسا»، «نتوس»، «ثجوان»، «کباده»، «پشاهن»، «فجوش»، «وآفر»، «ثزاگرس»، «فسیلر»، «سمتاز»، «دشیری»، «شرنگی»، «دهدشت»، «کفرآور»، «قاروم»، «نشار»، «ولانا»، «خلیبل»، «پارتا»، «تفیرو»، «چنوپا»، «کورز» و «شوش» نماد 27 شرکت یادشده هستند.

    برچسب ها