عصر خودرو

افزایش نشت محموله نفتکش ایرانی به داخل دریای چین

عصر بازار- ریاست دوره ای ونزوئلا بر اوپک در سال ۲۰۱۸ میلادی، انتظار پیشی گرفتن تولید نفت آمریکا از عربستان، نظر وزیر اقتصاد روسیه درباره قیمت نفت، ابراز خشنودی وزیران نفت روسیه و عربستان از بازگشت توازن میان عرضه و تقاضا و افزایش نشت محموله نفتکش ایرانی به داخل دریای چین مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

افزایش نشت محموله نفتکش ایرانی به داخل دریای چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «هو چوآنلین» از اداره حفظ محیط زیست اقیانوسی چین خبر داد که لکه های نفتی در اندازه های مختلف در منطقه ای که نفتکش ایرانی حامل111 هزار تن میعانات غرق شده، به چشم می خورد و این لکه ها بیش از 200 کیلومتر مربع است.
    چوآنلین بهترین راه حل را درآوردن نفتکش از آب اعلام کرد، گرچه با توجه به احتمال آتش گرفتن باقی میعانات داخل کشتی، این تصمیم پرخطر است اما انفجار سانچی و کشته شدن همه 32 سرنشین آن، وخیم ترین فاجعه آبی را در چند دهه اخیر رقم زد.

    **ونزوئلا رئیس دوره ای اوپک در سال 2018 می شود
    ، «مانوئل کوئوودو» وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت دولتی نفت این کشور (پی. دی. وی. اس. ای) اعلام کرد که ونزوئلا ریاست دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را در سال جاری میلادی بر عهده می گیرد.
    پیش از این، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان ریاست دوره ای این سازمان را به عهده داشت.

    **ابراز خشنودی وزیران نفت روسیه و عربستان از بازگشت توازن میان عرضه و تقاضا
    به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که در دیدار با «خالد الفالح» همتای عربستانی خود در عمان (محل نشست کمیته وزارتی نظارت بر اوپک)، دو طرف از بازگشت توازن به بازار نفت ابراز رضایت و خشنودی کردند.
    به گفته نواک، تلاش برای کاهش سطح ذخیره سازی ها موفق بوده و بازار در حال واکنش به این اقدام و قیمت نفت در مرز 70دلار است.
    نشست کمیته وزارتی قرار است امروز یکشنبه (اول بهمن ماه) در عمان برگزار شود.

    **انتظار پیشی گرفتن تولید نفت آمریکا از عربستان
    به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی با پیشی گرفتن از عربستان، با روسیه رقابت کند.
    این آژانس پیش بینی می کند؛ با توجه به افزایش قیمت ها، تولید نفت آمریکا در پی رشد صنعت شیل این کشور، در سال 2018 میلادی، به 10 میلیون و 400 هزار بشکه در روز برسد که از سال 1970 تاکنون بی سابقه است.

    **وزیر اقتصاد روسیه: قیمت نفت در میان مدت از 60 دلار تجاوز نمی کند
    رویترز به نقل از «ماکسیم اورشکین» وزیراقتصاد و دارایی روسیه گزارش داد که بعید است قیمت نفت، در میان مدت از 60 دلار فراتر برود.
    دولت روسیه بودجه سال 2017-18 خود را بر اساس نفت 40 دلاری بسته است، زیرا آنها می خواهند خود را برای بدترین سناریوی ممکن آماده و در برابر آن از خود محافظت کنند.

    **ترکمنستان در راستای اجرایی کردن خط لوله گاز «تاپی» گام برمی‌دارد
    به گزارش خبرگزاری ترند، قربان‌قلی بردی محمدف، رئیس ‌جمهور ترکمنستان، فرمانی را امضا کرده است که به موجب آن، یک کمیسیون کاری برای هماهنگ کردن اجرای پروژه ساخت خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) ایجاد می‌شود.
    این سند به این علت امضا شد تا کارایی عملیاتی کردن پروژه خط ‌لوله گاز تاپی و همچنین کریدورهای حمل‌و نقل و پل‌های انرژی در طول مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند افزایش یابد.
    ترکمنستان در دسامبر 2015 ساخت خط ‌لوله تاپی را آغاز کرد.

    **شلمبرژه: رشد تقاضای نفت در سال 2018 میلادی چشمگیر خواهد بود
    به گزارش خبرگزاری شینهوای چین، «پال کیپسگارد» مدیرعامل شرکت آمریکایی خدمات نفتی شلمبرژه معتقد است که تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی با توجه به رشد اقتصاد جهانی، بسیار چشمگیر خواهد بود.
    به گفته کیپسگارد، در زمینه عرضه جهانی نفت، تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و غیراوپک، اکنون منجر به کاهش بیش از حد انتظار سطح ذخیره سازی ها شده است.
    وی ادامه داد: روی هم رفته بازار نفت متوازن شده و مازاد عرضه بتدریج در حال کاهش است.

    **تولید فرآورده های نفتی برزیل در سال 2017 میلادی کاهش یافت
    به گزارش رویترز، نهاد ملی نفت و گاز برزیل اعلام کرد: تولید فرآورده های نفتی این کشور در سال گذشته میلادی با 4.5 درصد کاهش سالانه، به 665 میلیون و 721 هزار بشکه رسید.
    این نهاد، علت کاهش را به ترتیب افت 1.1 درصدی و 10.6 درصدی تولید بنزین و سوخت دیزل ذکر کرد.

    برچسب ها