عصر خودرو

«آبه‌نومیکس» همچنان اثر ندارد

سلام دوباره ژاپن به رکود

عصر بازار: دفتر کابینه ژاپن امروز اعلام کرد: رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه سوم سال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۰.۸ درصد کاهش یافته که این نشان‌دهنده ورود دوباره ژاپن به رکود است.

سلام دوباره ژاپن به رکود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بنابر اعلام دفتر کابینه ژاپن، تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه‌ماهه سوم سال 0.8 درصد کاهش یافته و رشد اقتصاد این کشور نیز نسبت به سه‌ماهه قبل افت کرده که این آمارها سومین اقتصاد قدرتمند جهان را رسما وارد رکود می‌کند.

    به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، در مبادلات سهام توکیو نیز، ارزش بازار سهام صبح امروز یک درصد افت کرد. رضد ضعیف اقتصادی ژاپن، با انتقادات «شینزو آبه»، نخست‌وزیر این کشور همراه شد که بلافاصله اعلام کرده طرح اقتصادی وی موسوم به «آبه‌نومیکس»، با اصلاحات ساختاری و تزریق محرک‌های پولی ازسوی دولت مرکزی همراه شده که این اقدامات نتوانسته رشد اقتصادی را رونق بخشد.

    ایده اصلی طرح‌های اقتصادی دولت ژاپن این بود که تلفیقی از اقدامات پولی بتواند به سال‌ها تورم منفی در این کشور پایان دهد و اقتصاد ژاپن را دوباره به مسیر رشد پایدار بازگرداند؛ اما اقتصاد ژاپن همچنان نتوانسته به روال عادی خود بازگردد و فشارهای ناشی از آن روی دوش آبه سنگینی می‌کند.

    کارشناسان اقتصادی تا اینجای سال، مدام اعلام کرده‌اند که دولت باید برنامه‌های محرک پولی خود را ارتقا دهد اما مقامات بانک مرکزی ژاپن طی ماه‌های اخیر از هرگونه تغییری در این برنامه‌ها سرباز زده‌اند. «مارسل تیلیانت»، کارشناس ارشد موسسه «کپیتال اکونومی» می‌گوید: ما همچنان به این نتیجه رسیده‌ایم که اقتصاد ژاپن برای خروج از رکود، نیازمند محرک‌های پولی بیشتر است. تیلیانت افزود: بعید به‌نظر می‌رسد که بانک مرکزی ژاپن در پایان جلسه شورای سیاست‌گذاری خود در این هفته از اعمال سیاست‌های جدید خبر دهد، در عوض انتظار می‌رود دولت برای اعلام سیاست‌های مالی جدید خود تا ماه ژانویه دست نگه‌دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها