عصر خودرو

گمانه‌زنی‌ها در مورد از هم پاشیدن توافق کاهش تولید نفت بالا گرفت

عصر بازار- در حالی که قیمت نفت به نزدیکی بالاترین رقم های ۳ سال گذشته رسیده تحلیلگران این سوال را مطرح می کنند که آیا توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش خواهد توانست تا پایان ۲۰۱۸ دوام بیاورد یا نه.

گمانه‌زنی‌ها در مورد از هم پاشیدن توافق کاهش تولید نفت بالا گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که قیمت نفت به نزدیکی بالاترین رقم های 3 سال گذشته رسیده و میزان ذخایر جهانی نیز به سرعت در حال کاهش است، تحلیلگران این سوال را مطرح می کنند که آیا توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش خواهد توانست تا پایان امسال دوام بیاورد یا نه. این گمانه زنی در حال قوت گرفتن است که توافق کاهش تولید پیش از موعد به اتمام خواهد رسید.

    هری تچیلینگوئیریان، رئیس بخش استراتژی کالایی بانک بی ان پی پاریبا در این باره گفت، «این احتمال در حال تقویت شدن است» که توافق ممکن است قبل از پایان سال خاتمه پذیرد. وی افزود، بحث ها حول یک خروج زود هنگام احتمالا در نشست بعدی دوره ای اوپک در ماه ژوئن مطرح خواهد شد.

    وی افزود، «اگر قیمت نفت برنت همچنان در حدود 60 دلار در هر بشکه معامله می شود و میزان ذخایر به اندازه کافی به متوسط 5 سال اخیر هدف گذاری شده توسط اوپک نزدیک شده است» ممکن است توافق به صورت غیر رسمی خاتمه یابد و کشورها به تدریج پایبندی خود به کاهش تولید را کمتر کنند.

    بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اس ای بی ای بی گفت، من فکر نمی کنم با نزدیک شدن میزان ذخایر به متوسط 5 سال گذشته توافق به خودی خود پایان پذیرد. توافق کاهش تولید پابرجا خواهد ماند، اما ممکن است اندکی تعدیل شود تا به تولید کنندگان اجازه دهد از اواسط سال 2018 به آن طرف به تدریج تولید خود را افزایش دهند.

    جیووانی استانونو، تحلیلگر موسسه یو بی اس گروپ هم انتظار نتیجه مشابهی را دارد. سیتی گروپ آمریکا هم پیش بینی کرده که اعضای توافق کاهش تولید در تابستان بر سر افزایش تولید به توافق برسند.

    برچسب ها