عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی :

۷۵۰ هزار تن لبنیات از کشور صادر شد

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۷۵۰ هزار تن لبنیات در ۹ ماه امسال از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

۷۵۰ هزار تن لبنیات از کشور صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حسن رکنی اظهار داشت: در عرصه لبنیات کشور برای تولید شیر زیرساخت های مطلوبی در بخش تولید شیر و فرآوری آن ایجاد شده است.

    وی با بیان اینکه بهره گیری بهینه از این زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: مجموعه واحدهای پروش دام ظرفیت افزایش تولید را به تناسب نیاز جامعه در طول سال دارا هستند تا بر میزان سرانه تولید در کشور افزوده شود.

    معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با جذب بازار برای عرضه محصول نهایی فرصت های شغلی بیشتری در واحدهای پرورشی به وجود خواهد آمد.

    وی با تاکید بر اینکه جذب بیشتر بازار در زنجیره کسب و کار صنعت لبنیات و ثروت افزایی در کشور موثر خواهد بود، گفت: امسال تولید شیر در کشور به بیش از 10 میلیون تن افزایش می یابد.

    رکنی با اشاره به اینکه بازار مناسبی برای عرضه لبنیات در کشورهای همسایه فراهم شده است، افزود: با توجه به وجود تنوع در محصولات لبنیاتی علاوه بر تولید نیاز داخل شرایط مطلوبی در امر صادرات ایجاد شده است.

    وی اظهارداشت: طی 9 ماهه سال جاری بیش از 750 هزار تن انواع لبنیات به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی صادر شده است.

    معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه امسال به لحاظ حجم صادرات لبنیات سرآمد سال های دیگر بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه از سال گذشته دولت یک برنامه مشوق صادراتی برای صادرکنندگان عرصه لبنیات در نظر گرفت حضور صادرکنندگان در صحنه های جهانی پررنگ تر شده است.

    وی همچنین گفت: سال گذشته سالی پر تنش در بخش لبنیات به شمار می رفت به طوری که قیمت محصولات ایرانی توان رقابت با قیمت های جهانی را نداشته است.

    رکنی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار به عنوان مشوق صادراتی از سوی دولت جایگاه ایران در بازار لبنیات جهانی تثبیت شده است، افزود: شرایط قیمتی لبنیات در بازارهای جهانی بهتر شده و این مسئله سبب شده حضور محصولات داخلی در بازارهای بین المللی استمرار یابد.

    وی با اشاره به اینکه با ارائه بسته مشوق صادراتی از سوی دولت طی سال گذشته در مجموع 860 هزار تن لبنیات صادر شده است، اظهارداشت: این میزان صادرات نسبت به سال قبل خود از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

    معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این در حالیست که حدود 756 هزار تن در 9 ماه امسال لبنیات از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

    وی با تاکید بر اینکه روند صادرات در سه سال گذشته صعودی بوده که از مهمترین دلایل آن حفظ بازار سال گذشته با وجود تنش های بسیار بوده است، گفت: با افزایش تعرفه واردات لبنیات از سوی کشور عراق میزان صادرات این محصولات به کشور همسایه کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه 10 درصد از توان تولیدی کشور برای نخستین بار در مدار صادرات قرار می گیرد، یادآور شد: چشم انداز عرصه لبنیات صادرات یک میلیون تنی است بدین معنا که حضور ایران در بازار 500 میلیون نفری اروپا عملیاتی شده که نشان از آینده روشن بخش لبنیات در کشور دارد.

    برچسب ها