عصر خودرو

محدودیت های سرمایه گذاری چین از سوی آمریکا

عصر بازار- چین از اینکه آمریکا محدودیت های گسترده ای برای سرمایه گذاری شرکت های چینی در آن کشور در نظر گرفته، ابراز نگرانی و انتقاد کرده است.

محدودیت های سرمایه گذاری چین از سوی آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وزارت بازرگانی چین آورده است: این اقدامات آمریکا مصداقی از یکجانبه گرایی تجاری است و هیچ کمکی به آمریکا نمی کند و مسیر توسعه سالم مناسبات اقتصادی را ناهموار می کند.
    از جمله این محدودیت ها که روزنامه ارگانی 'گلوبال تایمز' چین به آن اشاره کرده است جلوگیری از سرمایه گذاری یک شرکت چینی در نهاد مالی 'مانی گرام' آمریکاست.
    'گایو فونگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین در مصاحبه در پکن گفت ما مشکلی با محدودیت های درست برای سرمایه گذاری نداریم اما این اقدامات آمریکا به بهانه مسایل امنیتی قابل قبول نیست.
    به رغم همه این تحولات، چین کماکان در تلاش است تا موضع گیری شدیدی علیه واشنگتن نداشته باشد و 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین هم تلفنی در باره مسایل اقتصادی بین دو کشور با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود گفت و گو کرده است.
    وزارت بازرگانی چین بارها به آمریکا در باره اقدامات یکجانبه تجاری که به روابط اقتصادی دو کشور لطمه می زند، هشدار داده اما هنوز اقدامی تلافی جویانه انجام نداده است.
    آمریکا در حال اجرای سیاست های جدیدی است که بر اساس آن عملکرد اقتصادی شرکت های چینی را مورد ارزیابی قرار می دهد تا در صورتی که با قوانین آن کشور مغایرت داشته باشد بتواند روی صادرات چین به آمریکا تعرفه سنگین تری اعمال کند.
    چین بزرگترین شریک تجاری ایالات متحده است در حالی که ایالات متحده آمریکا دومبن شریک تجاری چین است.
    میزان مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 به 519.6 میلیارد دلار رسید در حالی که این رقم در سال 1979 یعنی زمانی که دو کشور روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند کمتر از 2.5 میلیارد دلار در سال بود.
    در یک دهه گذشته، صادرات ایالات متحده به چین سالانه به طور متوسط ​​11 درصد افزایش داشته است در حالی که صادرات چین به ایالات متحده سالانه تنها 6.6 درصد رشد داشته است.
    چین دارای مازاد در تجارت کالاها با ایالات متحده است در حالی که ایالات متحده مازاد تجاری خدمات را با چین حفظ می کند.
    طبق گزارش اخیر کمیته ملی روابط ایالات متحده-چین مشاغل ایجاد شده توسط شرکت های سرمایه گذاری چینی در سراسر آمریکا از سال 2009 تاکنون 9 برابر افزایش یافته است و به 140،000 نفر در سال رسیده است.

    برچسب ها