عصر خودرو

مدیر عامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه :

اولین صکوک اجاره یک شرکت سر رسید شد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: پس از پرداخت آخرین قسط و مبلغ اصل اوراق در تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۶، صکوک اجاره رایتل سررسید شد.

اولین صکوک اجاره یک شرکت سر رسید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شرکت خدمات ارتباطی رایتل «سهامی خاص» تاکنون سه بار از طریق انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه مجموعاً به ارزش 8 هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده است.

    بر مبنای آمارهای موجود، اولین صکوک شرکت یاد شده در دی ماه سال 1392 جهت خرید تجهیزات سایت های Access-Net منتشر شده بود که پس از پرداخت آخرین قسط و مبلغ اصل اوراق در تاریخ 22 دی ماه 96 سررسید شد.

    بر این اساس، شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم «با مسئولیت محدود» صکوک اجاره شرکت خدمات ارتباطی رایتل را با نماد «صایتل» و نرخ اجاره بهای سالیانه 20 درصد از طریق فرابورس عرضه کرد.

    همچنین این اوراق، چهار ساله، بانام و قابل معامله در فرابورس بود که اجاره‌ بهای آن ماهیانه در مواعد مقرر به حساب خریداران واریز می‌شد.

    افزون بر این، مبلغ اصل اوراق و اجاره‌ بهای چهل و هشتم «آخرین اجاره‌ بها» از صکوک رایتل مجموعاً به مبلغ 3.049 میلیارد ریال توسط شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

    حجم معامله صکوک در بازار سرمایه

    هم اکنون 29 صکوک در بازار سرمایه در حال معامله هستند و از ابتدای انتشار صکوک در بازار سرمایه ایران یعنی از سال 1389 تاکنون 18 مورد از انواع صکوک منتشره مجموعاً به ارزش بیش از 16 هزار میلیارد ریال سررسید شده که همگی در مواعد مقرر تسویه شده اند.

    برچسب ها