عصر خودرو

حملات فرانسه به داعش بهای نفت را افزایش داد

عصر بازار: بهای نفت در معاملات امروز (دوشنبه) بازار‌های جهانی افزایش داشت.

حملات فرانسه به داعش بهای نفت را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز پس از حملات هوایی گسترده فرانسه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بالا رفت اما تحلیلگران می‌گویند نفت خام و دیگر فرآورده‌های نفتی انتظار می‌رود که به دلیل فشار عرضه مازاد روی قیمت‌ها همچنان پایین باقی بماند.

    همزمان با انتظار فعالان بازار برای مسیر حرکت قیمت نفت پس از حملات خونبار پاریس در روز جمعه، نفت خام که هفته گذشته یک کاهش قیمت هشت درصدی را تجربه کرده بود تکان خورد.

    نفت سبک آمریکا با 34 سنت افزایش به بالای 41 دلار بازگشت و 41 دلار و هشت سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت نیز با 50 سنت افزایش به 44 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید.

    فعالان بازار گفتند، افزایش قیمت‌ها عمدتا جنبه روانی دارد و در پی حملات هوایی گسترده فرانسه علیه مواضع داعش در سوریه در واکنش به حملات پاریس در معاملات امتیاز ریسک لحاظ شده است.

    دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور می‌گوید: فرانسه مشارکت خود علیه داعش در سوریه را افزایش داده است. این امر باعث شده که قیمت نفت فقط کمی بالا برود و مانع تداوم بازار نزولی شده است.

    وی افزود: در مجموع به نظر میرسد بازارهای نفت بیشتر درگیر عوامل نزولی کننده قیمتها در بازار هستند.

    دیگر تحلیلگران نیز گفتند که قیمت نفت از جانب عرضه و تقاضا تحت فشار است چرا که تولید به رغم رشد کند اقتصاد جهانی همچنان بالا است.

    بانک ANZ با اشاره به اضافه شدن دو دکل نفتی در میادین آمریکا اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکایی به شکل غیرمنتظره‌ای در حال بازگرداندن دکل‌های حفاری به میادین نفتی پس از حدود دو ماه وقفه هستند.

    این بانک افزود: اما ما معتقدیم که قیمت‌های پایین نفت به یک کاهش فعالیت حفاری در هفته‌های پیش‌رو منجر خواهد شد.

    قیمت نفت از ماه ژوئن سال گذشته به دلیل تولید بالا و رکود اقتصادی در آسیا به ویژه در چین و حتی ژاپن که در سه ماهه سوم امسال در رکود بوده بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

    شرکت نفتی خدماتی بیکرهیوز این هفته اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت در این کشور برای اولین بار طی 11 هفته گذشته افزایش داشته است.

    اما آژانس بین‌المللی انرژی گفت: رقم بی‌سابقه سه میلیارد بشکه نفت خام و فرآورده‌های نفتی در انبارهای سراسر جهان وجود دارد. نفت موجود در ذخایر هم‌قیمت نفت مصرفی جهان برای مدت یک ماه است. به رغم اشباع بازار معاملات بی‌وقفه ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها