عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور گاز:

ایران آماده گسترش همکاری‌های گازی با ارمنستان است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: افزون بر قرارداد تهاتر گاز و برق میان ایران و ارمنستان، تهران نیز آماده گسترش همکاری‌های گاز با ایروان است.

ایران آماده گسترش همکاری‌های گازی با ارمنستان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عراقی، درباره صادرات گاز ایران به کشور ارمنستان گفت: قرارداد صادرات گاز ایران به ارمنستان و دریافت برق از این کشور به نسبت یک به سه تنظیم شده است.

    وی افزود: بر این اساس به ازای هر یک میلیون مترمکعب گازی که ایران صادر کند، باید سه کیلووات ساعت برق از سوی ارمنستان وارد کشور شود.

    معاون وزیر نفت در امور گاز درباره احتمال افزایش حجم صادرات گاز ایران به ارمنستان توضیح داد: ایران برای افزایش حجم صادرات گاز خود مشکلی ندارد، خطوط لوله انتقال گاز نیز ظرفیت کافی برای این افزایش را دارند، اما طرف ارمنی توان تامین برق بیشتر را ندارد و اگر بخواهد گاز بیشتری را مطابق این قرارداد دریافت کند، در ازای آن باید برق بیشتری تحویل دهد.

    عراقی با بیان این‌که مقرر شده مذاکراتی میان ایران و ارمنستان درباره افزایش صادرات گاز انجام شود، تصریح کرد: بخش خصوصی یا دولتی ارمنستان می‌تواند با ایران برای دریافت بیشتر گاز مذاکره کند. اگر آنها گاز بیشتری بخواهند و توانایی پرداخت پول گاز را داشته باشند ما هم زودتر می‌توانیم حجم صادرات گاز را افزایش دهیم و نظر ما نیز بر همین روش است.

    برچسب ها