عصر خودرو

در ماه دسامبر ۲۰۱۷؛

تولید نفت ایران به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید

عصر بازار- منابع ثانویه اعلام کردند که تولید نفت ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تولید نفت ایران به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، منابع ثانویه اعلام کردند که بر اساس اطلاعات اوپک، تولید نفت ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی بطور میانگین به 3 میلیون و 820 هزار بشکه در روز رسید که نزدیک به توافق از قبل انجام گرفته این کشور با اوپک است و در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی نوامبر 13 هزار و 200 بشکه افزایش نشان می دهد.

    البته اطلاعات ارائه شده از سوی ایران به اوپک، از کاهش 67 هزار بشکه ای در ماه دسامبر و رسیدن آن به 3.811 بشکه در روز حکایت دارد.

    بر همین اساس، اوپک از دو نوع آمار برای رصد اطلاعات مرتبط با تولید نفت هر کشور استفاده می کند که یکی از آنها منابع ثانویه از قبیل رسانه های فعال در حوزه صنعت، حمل و نقل و مشاوره های نفتی است.

    همچنین میانگین تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی 3.81 میلیون بشکه در روز ثبت شده و تولید نفت در سه ماهه دوم، سوم و چهارم بطور متوسط 3.79 میلیون بشکه، 3.83 میلیون بشکه و 3.82 میلیون بشکه در روز بوده است.

    مجموع تولید 14 عضو گروه اوپک در ماه دسامبر سال 2017 میلادی به 32.41 میلیون بشکه در روز رسید که این رقم برای ماه قبل از آن 32.37 میلیون بشکه ثبت شده است.

    برچسب ها