عصر خودرو

جهش‎ صادرات ال. پی. جی ایران

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله جهش‎ صادرات ال. پی. جی ایران، احیای میدان نفتی کرکوک عراق از سوی بی. پی، احتمال رشد ٤٥ درصدی تقاضا برای نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ و افزایش تقاضای نفت از سوی چین، بوده است.

جهش‎ صادرات ال. پی. جی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، منابع تجاری اعلام کردند: صادرات «ال. پی. جی» (گاز مایع)ایران که از سپتامبر ٢۰١٧ به دلیل عملیات دو ماه تعمیرات در پارس جنوبی کاهش یافته بود، بعد از روند ترمیمی در ماه دسامبر و رسیدن به 373 هزار تن، در ماه ژانویه به 374 هزار تن رسید.
    ‎ایران در ماه جاری میلادی به کشورهای چین، اندونزی، تایلند، هند، پاکستان و احتمالا شرق آفریقا ال. پی. جی صادر می کند.
    ‎به گفته منابع آگاه، ایران در سال 2017 در مجموع حدود سه میلیون و ٥۰۰ هزار تن «ال. پی. جی» صادر کرده که بیشترین مقدار مربوط به ماه اوت، یعنی قبل از آغاز تعمیرات و حدود 423 هزار تن بوده است.

    **بی. پی نفت میدان کرکوک عراق را احیا می کند
    ‎به گزارش رویترز، یک مقام عراقی اعلام کرد که بغداد قصد دارد به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت از میادین کرکوک قراردادی با شرکت «بی. پی» منعقد کند.
    ‎وی افزود: «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق و عضو سازمان اوپک، در مراسم امضای موافقتنامه میان شرکت نفت شمال عراق با شرکت بی. پی حضور خواهد داشت.
    ‎عراق از «بی. پی» خواست تا ظرفیت تولید نفت این منطقه را بیش از دو برابر افزایش دهد و به بالای 700 هزار بشکه در روز برساند.

    **کویت: برنامه ای برای خروج از توافق اوپک وجود ندارد
    ‎به گزارش رویترز، «بخیت الرشیدی» وزیر نفت کویت عضو سازمان اوپک اعلام کرد: در حال حاضر برنامه یا تصمیمی برای خروج از توافق کاهش تولید وجود ندارد و برنامه کنونی همچنان به طور بلند مدت ادامه دارد.
    به گفته الرشیدی، کمیته نظارتی وزیران اوپک و غیراوپک که قرار است ٢٢ ژانویه (دوم بهمن) در عمان برگزار شود، میزان پایبندی اعضا به توافق را بررسی خواهد کرد.

    **احتمال رشد ٤٥ درصدی تقاضا برای نفت آمریکا در سال 2018
    ‎به گزارش رویترز، تحلیلگران و کارشناسان بازار نفت پیش بینی می کنند که صادرات نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی، در پی رشد تقاضا از سوی مشتریان اروپایی و آسیایی، افزایش چشمگیری داشته باشد.
    ‎صادرات نفت آمریکا در مقطع یاد شده می تواند به یک میلیون و ٥۰۰ هزار بشکه در روز برسد که ٤٥ درصد بیشتر از سال گذشته است.

    **تقاضای نفت چین ٤.٦ درصد افزایش می یابد
    ‎به گزارش پایگاه خبری «اویل پرایس»، شرکت دولتی نفت و گاز چین پیش بینی می کند که تقاضای نفت در چین در سال ٢۰١٨ میلادی با ٤.٦ درصد افزایش به ١٢ میلیون بشکه در روز برسد.
    این شرکت انتظار دارد که واردات خالص نفت، با ٧.٧ درصد افزایش سالانه، به ٤٥١ میلیون تن معادل ٩ میلیون و ٦۰هزار بشکه در روز برسد.

    **آژانس بین المللی انرژی افزایش انفجاری تولید نفت آمریکا را پیش بینی می کند
    به گزارش بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی در نخستین گزارش خود در سال 2018 اعلام کرد: رشد انفجاری تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی که به دلیل افزایش قیمت ها پبش بینی می شود، موجب خنثی شدن کاهش بیشتر تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، خواهد شد.
    ‎آژانس بین المللی انرژی در این گزارش پیش بینی خود را از رشد تولید نفت تولیدکنندگان غیراوپکی100 هزار بشکه نسبت به گزارش قبلی اش افزایش داده و به یک میلیون و ٧۰۰ هزار بشکه در روز رسانده است.
    این آژانس هشدار می دهد که به دلیل وضعیت نامشخص ژئوپلتیک و ریسک هایی که متوجه صنعت نفت ونزوئلا است، سال 2018 می تواند یک سال پرنوسان برای بازار نفت باشد.

    برچسب ها