عصر خودرو

عقب نشینی گروه‌های پیشرو بورس در نیمه دوم بازار

عصر بازار- در پایان معاملات امروز ۳۰ دی ماه، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد و رمپنا با افت حدود ۱۰۶ واحدی به ارتفاع ۹۸,۸۱۷رسید که در این بین نمادهای خودرو و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

عقب نشینی گروه‌های پیشرو بورس در نیمه دوم بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، امروز شاهد شروع خوبی از بازار بودیم به طوریکه شاخص وارد کانال 99 هزار واحدی شد اما در نیمه دوم بازار با متعادل و منفی شدن اکثر گروه ها، شاهد افزایش تقاضا، معاملات مثبت و تشکیل صف خرید گروه بتا منفی قندی بودیم تا جایی که نمادهای قمرو، قلرست، قشیر، قصفها، قزوین و قثابت صف خرید را تجربه کردند.
    در گروه متعادل با گرایش منفی ساختمانی نمادهای ثرود، ثامان و ثشرق نمادهای متعادل و مثبت، ثتران، ثمسکن و ثنوسا متعادل و منفی بودند، نماد وساخت نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و افشای اطلاعات، متعادل به گردونه دادوستدها بازگشت.
    نماد مرقام در میانه بازار با جهش قیمتی به صف خرید رسید ولی نهایتا صفش را عرضه کرد و با رشد 4 درصدی بیشترین افزایش قیمتی گروه را داشت، سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا با معاملاتی متعادل روبه رو بودند و شرکت های وب همچنان با توقف نماد، سرمایه سهامداران را بلوکه کرده بود.
    در گروه های فلزی و معدنی اکثرا  معاملاتی متعادل در جریان بود، گروه زغال سنگی از فشار عرضه ها و گروه روی همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بود در مجموع نمادهای زنگان، فنوال، فنورد، کمنگنز و کدما صف خریدهای گروه فلزی و روی بودند. همینطور نمادهای کروی و فاسمین به ترتیب در حاشیه مثبت کامل  و 4 درصد مثبت به معاملاتشان خاتمه دادند.
    در این روز نماد بازار پایه انرژی3 پس از رشد بیش از 100 درصدی طی یک ماه امروز نیز با صف خرید و رشد 10 درصدی مواجه شد درحالیکه هم گروهی ها اکثرا با فشار عرضه ها مواجه بودند تا جایی که نمادهای بورس و فرابورس صف فروش را تجربه کردند.
    درگروه های متعادل شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، نماد شتوکا با صف خرید و نمادهای شسپا، جم، شفارس، شخارک،کرماشا، پارسان و شاراک با رشد جزئی مثبت تر از هم گروهی ها معامله شدند.
    خودرویی ها نیز شروع خوبی داشتند، در تاریخ 11 بهمن بیش از 2.2 میلیارد سهم "خودرو" شامل 10.2 درصد متعلق به سرمایه گذاری سمند و 5.6 درصد نگار نصر ، به قیمت پایه هر سهم 4034 ریال و به صورت 28.26 نقد و 71.74 درصد دیگر اقساط سه ساله از سوی کارگزاری نهایت نگر عرضه خواهد شد که میتوان خبر مذکور را دلیلی برای رشد خوب خودروییها دانست، با این حال میانه بازار جو گروه به سمت متعادل و منفی حرکت کرد.
    در مجموع امروز شاهد توقف نمادهای غبشهر، فسرب، دسینا، وسپهح، فاسمین، سصوفی و شپدیس به دلیل عمدتا گزارشات خوب و تعدیل مثبتهای با اهمیت بودیم درحالیکه در ادامه بازار
    نمادهای قشهد، شپارس، فاراک، قنیشا، وساخت، کهمداح، داسوهح، شیراز، کچاد، لبوتان، سصوفی و فاسمین به گردونه معاملات بازگشتند.

    برچسب ها