عصر خودرو

مرکز مالی ایران ثبت نام می کند ؛

کارگاه آموزشی «شبکه‌های عصبی مصنوعی و کاربرد آن در اقتصاد و مالی»

عصر بازار- مرکز مالی ایران کارگاه آموزشی «شبکه‌های عصبی مصنوعی و کاربرد آن در اقتصاد و مالی» را به مدت ۱۶ ساعت و در تاریخ ۷ لغایت ۱۸ بهمن‌ماه (روزهای شنبه و چهارشنبه) برگزار می‌کند.

کارگاه آموزشی «شبکه‌های عصبی مصنوعی و کاربرد آن در اقتصاد و مالی»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ارتباطات مرکز مالی ایران ،در مبحث شبکه‌های عصبی مصنوعی، مدل‌های ریاضی و نرم افزاری متعددی با الهام گرفتن از مغز انسان پیشنهاد شده اند، که برای حل گستره وسیعی از مسائل علمی، مهندسی و کاربردی، در حوزه‌های مختلف کاربرد دارند.
    یکی از این حوزه‌ها علوم اقتصادی و مالی است که در پیش‌بینی بازارهای مالی از جمله سهام، طلا، ارز، مسکن و...، مدل سازی و پیش بینی متغیرهای کلان اقتصادی، طبقه‌بندی و خوشه‌بندی نمادهای بورسی، تحلیل و ارزیابی ریسک های سرمایه گذاری و تخصیص سرمایه و اعتبار کاربرد دارد.
    علی رئوفی، دانش‌آموخته اقتصاد مالی سنجی و مدرس این دوره نیز ضرورت آشنایی با این مبحث را در مدل‌سازی و پیش‌بینی‌های دقیقی دانست که این روش ها ارائه می‌دهند. وی همچنین معتقد است: محققان و فعالان بازار به صورت روزافزون در حال استفاده از این روش‌ ها هستند و گستره استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی در حال تسری به تمامی بخش‌های علم اقتصاد است. این درحالی است که متاسفانه این روش به دلیل پیچیدگی‌های نرم‌افزاری و محاسباتی، در میان فعالان اقتصاد و مالی اندکی مغفول مانده است.
    از این رو و برای رفع این نقصان، سعی شده است تا در این دوره ضمن ساده‌سازی پیچیدگی های تئوریک این روش، با ارائه مثال‌های متنوع بیشتر بر جنبه‌ های کاربردی آن تکیه شود. هدف این دوره، توانمند سازی فراگیران جهت استفاده از این ابزار قدرتمند در بازارهای مالی و کارهای پژوهشی است. در پایان این دوره انتظار می‌رود که شرکت‌کنندگان در آن، علاوه بر آشنایی با مباحث روز این حوزه توانایی حل مسائل جدید را با استفاده از این روش داشته باشند.
    علاقه‌مندان به این مبحث می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66724343-66724545 تماس و یا به سایت مرکز مالی ایران به آدرس www.ifc.ir مراجعه و بروشور دوره را دریافت کنند.

    برچسب ها