عصر خودرو

اوپک:

عرضه جهانی نفت در سال جدید افزایش می یابد

عصر بازار- اوپک اعلام کرد عرضه جهانی نفت در ماه دسامبر گذشته افزایش یافت و پیش بینی می شود عرضه جهانی طلای سیاه در سال جدید میلادی به علت افزایش تولید در کشورهای غیرعضواوپک افزایش یابد.

عرضه جهانی نفت در سال جدید افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد عرضه جهانی نفت در ماه دسامبر گذشته افزایش یافت و پیش بینی می شود عرضه جهانی طلای سیاه در سال جدید میلادی به علت افزایش تولید در کشورهای غیرعضواوپک افزایش یابد.

    اوپک در گزارش جدید خود پیش بینی های قبلی خود را درباره رشد عرضه سالانه نفت کشورهای غیرعضو این سازمان یک میلیون و 150 هزار بشکه در روز افزایش داده و اعلام کرده است با این حساب عرضه جهانی نفت در سال 2018 روزانه به 58 میلیون و 940 هزار بشکه خواهد رسید.

    در گزارش اوپک آمده است:« این مسئله اساسا ناشی از آن است که کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، اندونزی ، برزیل، آمریکای لاتین و برخی کشورهای دیگر بیشتر از آن چه پیش بینی شده بود، نفت به بازار عرضه خواهند کرد.»

    بر اساس گزارش اوپک، میزان عرضه جهانی نفت در دسامبر گذشته 400هزار بشکه در روز افزایش یافت و متوسط روزانه آن به97 میلیون و 490هزار بشکه رسید.

    اوپک سال 2016 برای کاهش میزان عرصه نفت به بازار جهانی با هدف کمک به افزایش قیمتها دو توافق نامه امضا کرد. یکی از این توافق نامه ها در داخل اوپک میان اعضای این سازمان و دیگری میان اوپک و شرکای غیرعضو از قبیل روسیه امضا شد و از اول ژانویه سال گذشته به اجرا درآمد. با این حال نگرانیها از مازاد عرضه جهانی نفت همچنان مانع از آن می شود که بهای نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یابد. از یک طرف بازار نگران پیامدهای تولید نفت شیست در آمریکا است و از طرف دیگر سرمایه گذاران بازار همچنان در خصوص تداوم رعایت سهمیه های تولید که سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و کشورهای نفتی غیرعضو برای تقویت قیمتها در بازار تعیین کرده اند، تردید دارند.

    سرمایه گذاران بازار بیم آن دارند که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین رونق صنعت نفت شیست در این کشور آثار کاهش تولید نفت را که سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدان این سازمان اتخاذ کرده اند، خنثی سازد. ترامپ جمهوری خواه بر خلاف سلف خود باراک اوباما که برای رشد صنعت انرژیهای تجدید پذیر تلاش می کرد، برای احیای استخراج و تولید زغال سنگ و تسهیل بهره برداری از هیدروکربورهای شیست و به طور کلی سوختهای فسیلی سرمایه گذاری کرده است.

    برچسب ها