عصر خودرو

هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری بلاروس برای تجارت با ایران؛

وزیر صنایع بلاروس خواهان همکاری اقتصادی بیشتر با ایران شد

عصر بازار- در آستانه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس با «ویتالی ووفک» وزیر صنایع جمهوری بلاروس گفت وگو کرد که او از عزم جدی کشورش برای یافتن حوزه های بیشتر همکاری با ایران خبر داد.

وزیر صنایع بلاروس خواهان همکاری اقتصادی بیشتر با ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ووفک با اشاره به روابط کسترده ایران و بلاروس به حضور هیاتی بزرگ از کشور در ایران با هدف یافتن موضوع های جدید برای همکاری بیشتر
    تاکید کردو خواستار نزدیکی دوکشور در حوزه های مختلف شد.
    مشروح این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

    **ایرنا- آقای وزیر، بلاروس در چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به دنبال چیست؟
    ویتالی ووک: ما به همراه هیاتی بزرگ، 21 ژانویه (یکم بهمن) به تهران خواهیم رفت و اطمینان داریم که برگزاری این اجلاس بیش از پیش به تعمیق روابط اقتصادی دو کشور و یافتن موضوعات جدید همکاری تجار و بازرگانان دو کشور کمک خواهد کرد.
    «مهمتر از همه، باعث توسعه روابط اقتصادی دو کشور در سطوح مختلف از جمله تجارت و گردشگری و در یک چشم انداز کلی، تحکیم دوستی دولت ها و مردم دوکشور خواهد شد.»

    **ایرنا- تفاوت هیات اعزامی این دوره با دوره های گذشته در چیست؟
    ویتالی ووک: ما هیاتی بزرگتر را (نسبت به قبل) با خود به ایران می بریم چرا که موضوع های جدیدی در همکاری دو کشور به وجود آمده است و اطمینان داریم که با تلاش متقابل، می‌توانیم حوزه‌های جدید همکاری را تحقق بخشیده و گردش مالی بین دو کشور را در آینده ای نزدیک حداقل 500 میلیون دلار برسانیم.

    **ایرنا - در ایران با چه افراد و مقام هایی دیدار خواهید داشت؟
    ویتالی ووک: عملاً همه دیدارها درخواست شده، توسط طرف ایرانی هماهنگ و تایید شده است، ما اطمینان داریم که مذاکراتی ثمربخش در راستای توسعه و سازندگی در پیش خواهد بود.
    ملاقات هایی با وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهوری ایران خواهیم داشت.

    **ایرنا - هیات بلاروسی با چه ترکیبی راهی ایران خواهد شد؟
    ویتالی ووک: ما با نمایندگان بخش صنعت، پزشکی، وسائط نقلیه برقی، پتروشیمی و کشاورزی به ایران خواهیم رفت.
    اما ترکیب اصلی هیات را نمایندگان بخش صنایع بلاروس تشکیل می دهند، چرا که کشور ما توجه زیادی به این بخش دارد و آماده است تا توانمندی های خود را در اختیار دوستان ایرانی قرار دهد.
    ما فقط برای شرکت در اجلاس به تهران نمی رویم بلکه امیدواریم به صورت موازی ملاقات‌هایی میان تجار دو کشور داشته باشیم.
    همکاران ایرانی ما امکان برگزاری دیدار میان تجار و فعالان اقتصادی دو کشور را تایید کرده‌اند، بنابراین، مطمئن هستیم که مذاکرات خوبی در چارچوب کمیسیون و همچنین دیدارهای جداگانه تجار با یکدیگر در قالب دیدار های رو در روی کاری (B2B) برای یافتن روش ها و راهکارهای مشخص همکاری خواهیم داشت.

    برچسب ها