عصر خودرو

تولید "فلز تمام صادراتی ایران" بیشتر می‌شود

عصر بازار- در بین محصولات پرشمار معدنی، فلز «روی» محصولی است که تقریبا همه آن به بازارهای صادراتی می‌رود و تقاضای داخلی برای این محصول معدنی محدود است. در این میان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده روی در کشور اعلام کرده که میزان تولید افزاش می‌یابد.

تولید "فلز تمام صادراتی ایران" بیشتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, تحقق 94 درصدی اهداف تولید روی تا پایان امسال، خبری بود که مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این محصول معدنی داد و گفت: در حال حاضر تولید روی در این شرکت به حدود 31 هزار تن رسیده است. در حالیکه پیش‌بینی ما برای تولید تا پایان امسال حدود 33 هزار تن بوده که قطعا محقق خواهد شد و در تلاش هستیم که مقدار تولید را تا پایان سال افزایش دهیم.

    امیر رحیمی ضمن بیان اینکه آمار صادرات در سال جاری رضایت بخش به نظر می رسد، به تولید 10 هزار تنی ورق روی اشاره کرد و گفت: این مجموعه بزرگ تولیدکننده سهامی عام، چهار شرکت وابسته دارد که شامل تولید روی بندرعباس، اسیدسازان زنجان، ذوب و احیای روی قشم و صنعت روی زنگان می شود. در میان این واحدها اخیرا ساخت واحد هیدروکسید روی در شرکت ذوب و احیای قشم به پایان رسیده و اکنون در حال تولید آزمایشی است.

    وی گفت: اکنون عملیات ساخت هیدروکسید روی شرکت ذوب و احیای قشم به اتمام رسیده و فازهای یک و دو آن راه اندازی شده است. همچنین فلز محتوا به طور روزانه در این واحد در حال استخراج است و افتتاح رسمی آن نیز دهه فجر انجام خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، 373 نفر پرسنل به طور مستقیم در واحدهای تولیدی این کارخانه معدنی که شامل واحدهای واحد تولید ورق روی در دو فاز 1 و2، واحد تولید پودر روی با ظرفیت چهار تن در روز، کارخانه تولید اسید سولفوریک با ظرفیت 160تن در روز، واحد تولید آب شیرین کن با ظرفیت تصفیه 1000 متر مکعب آب در روز و واحد تولید کنسانتره هیدروکسید روی با ظرفیت تولید 20 تن فلز روی است، مشغول به کار هستند.

    برچسب ها