عصر خودرو

دبیر انجمن سیمان؛

آغازصادرات سیمان به عراق از سال آینده

عصر بازار- دبیر انجمن سیمان گفت:مطابق آخرین صحبت‌هایی که با رایزن اقتصادی کشورمان در عراق داشته‌ایم قرار بر این شده به محض شروع کارهای عمرانی صادرات سیمان از سر گرفته شود و من احتمال می‌دهم از سال آینده این روند آغاز شود.

آغازصادرات سیمان به عراق از سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا, عبدالرضا شیخان در خصوص آخرین وضعیت صادرات سیمان گفت: مهم‌ترین بازار صادراتی ما عراق بود که همچنان از ورود سیمان ما جلوگیری می‌کنند به طوریکه به ازای هر تن تعرفه 100 دلاری معین کرده‌اند البته این امر فقط مختص به ایران نیست، دولت مرکزی تصمیم گرفته برای حمایت از صنایع داخلی از ورود هرگونه سیمان از هر کشوری خودداری کند. ضمن آنکه در مقطعی به دلیل بالا رفتن هزینه‌های جنگ با داعش هیچگونه ساخت و سازی در این کشور صورت نمی‌گرفت.

    وی افزود: در زمان صدام، عراق یکی از تولید کننده‌های خوب سیمان بود و ظرفیت آن تا 20 میلیون تن نیز رفت اما با شروع جنگ و خرابی‌ها تولید آن به صفر رسید اما با توجه به رویکرد جدید دولت مبنی بر اشتغالزایی که عامل مهمی در عدم پیوستن مردان به گروه‌های تروریستی است دولت تصمیم گرفته به صورت جدی از این صنعت حمایت کند.

    دبیر انجمن سیمان ادامه داد: مطابق آخرین صحبت‌هایی که با رایزن اقتصادی کشورمان در عراق داشته‌ایم قرار بر این شده به محض شروع کارهای عمرانی صادرات سیمان از سر گرفته شود و من احتمال می‌دهم از سال آینده این روند آغاز شود ضمن آنکه با آغاز روند بازسازی سوریه راه ارتباطی ما از طریق کشور عراق است به طور کل من فکر می‌کنم از سال آینده وضعیت صادرات سیمان ما بهتر شود.

    وی در خصوص صحبتهای رئیس سازمان توسعه و تجارت مبنی بر ایجاد بازارهای جدید صادراتی سیمان به خصوص در آفریقا گفت: ما از قبل به آفریقا و بنگلادش صادرات سیمان داشتیم اما هنوز نتوانسیتم بازار جدیدی پیدا کنیم اگر واقعا دولت به دنبال یافتن بازارهای جدید است باید سوبسید حمل و نقل دریایی را لحاظ کند همانطور که دیگر کشور‌ها این امتیاز را برای تولید کنندگان سیمان قائل شده‌اند در غیر این صورت صادرات سیمان هیچگونه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

    برچسب ها