عصر خودرو

آغاز معاملات گواهی سپرده ذرت خوزستان در بورس

عصر بازار: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری، اعلام کرد: به‌زودی معاملات گواهی سپرده ذرت خوزستان در بورس کالا آغاز می شود.

آغاز معاملات گواهی سپرده ذرت خوزستان در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، کیخسرو چنگلوایی گفت: براساس سیاست جدید دولت، از امسال به جای خرید تضمینی ذرت خوزستان، طرح قیمت تضمینی این محصول از طریق بورس کالای ایران اجرایی می شود که این طرح هم به سود کشاورزان و هم به سود دولت است.

    چنگلوایی افزود: با توجه به اینکه اجرای قیمت تضمینی ذرت خوزستان به جای خرید تضمینی دولت برای نخستین بار انجام می شود، مشکلاتی در ابتدای راه وجود داشت اما رفته رفته با آشنایی دست اندرکاران و مسوولان مربوطه به جزییات و مزایای این طرح، اکنون مشکلات برطرف شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر اینکه خیلی از موارد برای اجرایی کردن قیمت تضمینی ذرت خوزستان از طریق بازار شفاف بورس کالای ایران برای فعالان بازار تازگی داشت، گفت: با همکاری که میان دستگاه های اجرایی این طرح وجود داشت، همه چیز برای دادوستد کل ذرت خوزستان در قالب سیاست جدید دولت تدبیر و امید و حمایت از کشاورزان فراهم است و امیدواریم که کل ذرت خوزستان امسال بدون هیچ گونه مشکل و پرداخت سریع مطالبات ذرت کاران در بورس معامله شود.

    وی به وظایف شرکت پشتیبانی امور دام برای اجرای قیمت تضمینی ذرت خوزستان اشاره کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده است که با شرکت‌های ذرت خشک کنی قرارداد منعقد کند که این موضوع عملیاتی شده است.

    رئیس سازمان جهاد شاورزی استان خوزستان افزود: همچنین شرکت بورس کالای ایران نیز با پذیرش انبارها و استقرار سیستم های نرم افزاری، آماده اجرای این طرح ملی است.

    به گفته چنگلوایی، دولت متعهد شده در صورتی که قیمت کشف شده در بورس کالا کمتر از قیمت تضمینی باشد، مابه التفاوت قیمت را ظرف دو هفته به ذرت کاران پرداخت کند که با اجرای کامل این طرح، مشکلات گذشته در پرداخت مطالبات ذرت کاران برای همیشه فراموش می شود. 

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تاکید کرد: این طرح سرانجام باید انجام می شد تا از معاملاتی سنتی به سمت بازاری مدرن، قانونمند و کارا حرکت کنیم که با توجه به همکاری های بورس کالای ایران، این امر درحال تحقق است.

    وی در پایان گفت: سیاست قیمت تضمینی علاوه بر کاهش هزینه های دولت به رشد تولید و کیفیت محصولات منجر خواهد شد و که پیش بینی می شود از سال آینده شاهد اجرای سیاست قیمت تضمینی روی سایر محصولات کشاورزی در کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها