عصر خودرو

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت اعلام کرد:

امضای ۳۶ تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی با خارجی ها و داخلی ها

عصر بازار- معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: ۳۶ تفاهمنامه مطالعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‎های داخلی و خارجی امضا و ۴۵ پروپوزال (نتایج مطالعات) دریافت شده است.

امضای ۳۶ تفاهمنامه مطالعه میدان نفتی با خارجی ها و داخلی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا منوچهری امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروایران برای واگذاری مطالعه میدان‎های دانان و سوسنگرد، افزود: با توجه به تفاهمنامه‎هایی که تاکنون برای مطالعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‎های داخلی و خارجی امضا شده، قرار است یکصد پروپوزال به شرکت ملی نفت ایران تحویل داده ‎شود که تاکنون 45 پروپوزال ارائه شده است.
    وی تاکید کرد این مطالعات در بازشناسی ظرفیت‎های میدان‌ها و مخازن نفت و گاز کشور که بسیاری از آنها در کمیته مشاوران مخازن شرکت ملی نفت ایران تایید شده است، به ارتقای ذخایر و تعریف پروژه‎های جدید کمک می‎کند.
    به گفته وی، ایران در گذشته برای تعریف پروژه‎ها به نحوی که برای سرمایه‎گذاران جذاب باشد دچار ضعف‎هایی بود.
    منوچهری تقویت و فعال‎سازی شرکت‎های ایرانی و مشارکت هر چه بیشتر این شرکت‎ها در طرح‎ها را یکی از سیاست‎های وزارت نفت برشمرد که هم می‎تواند برگ برنده ایران در نبود شرکت‎های بین‎المللی باشد و هم در تقویت مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور نقشی تعیین‎کننده ایفا کند.
    معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، به بسته سرمایه‎گذاری که برای اجرای پروژه‎های نگهداشت و افزایش تولید طراحی شده است اشاره کرد و گفت: در اجرای این پروژه‎ها نیز بیشتر به شرکت‎های داخلی تکیه می‎شود.
    وی ابراز امیدواری کرد با آغاز تدریجی مناقصه‌های این بسته سرمایه‎گذاری و همچنین قراردادهای توسعه میدان‌ها که پیش‎بینی می‎شود تعدادی از آنها تا پایان امسال یا اوایل سال آینده امضا شود، شرکت ملی نفت ایران در سال آینده شاهد رونق بیشتر در امور و افزایش نقش‎آفرینی شرکت‎های ایرانی در طرح‌‏ها و پروژه‎ها باشد.
    شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروایران امروز تفاهمنامه همکاری مشترکی امضا کردند که بر اساس آن، مطالعه میدان‎های دانان و سوسنگرد در دستور کار شرکت پتروایران قرار گرفت.
    این تفاهمنامه همکاری امروز (چهارشنبه) بین غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و رهام قاسمی، مدیرعامل شرکت پتروایران امضا شد.

    برچسب ها