عصر خودرو

پیش بینی افزایش ۱۱۱ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت شیل آمریکا

عصر بازار- حمایت نواک از برنامه کاهش تولید نفت، پیش بینی افزایش بیش از ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت شیل آمریکا و احتمال رشد یک درصدی برداشت نفت قزاقستان، عناوین مهم اخبار جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

پیش بینی افزایش ۱۱۱ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رویترز به نقل از اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید نفت شیل این کشور در ماه فوریه با 111 هزار بشکه در روز افزایش به 6 میلیون و 550 هزار بشکه در روز برسد.
    این اداره پیش تر برآورد کرده بود که میانگین تولید روزانه نفت آمریکا (شیل و غیرشیل) در فوریه 2018 میلادی 10 میلیون بشکه باشد.

    **استات اویل در اندیشه ایجاد پایانه نفتی در نروژ
    به گزارش رویترز، «تریه ساویکنس» وزیر نفت و انرژی نروژ و «الدر ساتره» مدیرعامل شرکت استات اویل خبر دادند که این شرکت نروژی مطالعه امکان سنجی ساخت پروژه پایانه صادرات نفت را در سواحل شمالی نروژ آغاز کرده است.
    این پایانه قرار است نفت را از میدان کستبرگ و دیگر منابع در حال توسعه دریافت و به بازارهای جهانی عرضه کند.
    به گفته ساویکنس، برای قطعی شدن ساخت این پایانه نیاز است که منابع نفتی دیگری علاوه بر کستبرگ، اکتشاف و بهره برداری شود.

    **اعطای مجوز اکتشاف نفت در نروژ به رقم بی سابقه رسید
    رویترز به نقل از وزارت انرژی نروژ گزارش داد که شمار مجوز اکتشاف نفتی که این کشور بتازگی به شرکت های استات اویل، بی پی، شل، توتال و کونوکوفیلیپس اعطا کرده است به رقم بی سابقه 75 مورد رسیده است.
    از این میان، شرکت «استات اویل» نروژ برنده بیشترین میزان مجوز اکتشاف یعنی 31 مورد شد و پس از آن شرکت انگلیسی بی. پی با اخذ 23 مجوز پس از آن قرار گرفت.

    **چینره به مدت 15 سال ال. ان. جی به ترافیگورا می فروشد
    به گزارش رویترز، شرکت آمریکایی صادرکننده گاز طبیعی مایع (ال .ان. جی) «چینره انرژی» قرارداد 15 ساله عرضه یک میلیون تن گاز طبیعی در سال را با شرکت سوئیسی تجارت کالای ترافیگورا امضا کرده است.
    چینره یکی از بزرگ ترین معامله گران مستقل ال. ان. جی در جهان در بیانیه ای اعلام کرد که از سال 2019 میلادی دریافت نخستین محموله را از ترافیگورا آغاز خواهد کرد.

    **الجزایر و ویتول سوآپ نفت و فرآورده های نفتی انجام می دهند
    به گزارش رویترز، یک مقام رسمی شرکت دولتی نفت الجزایر (سوناتراک) اعلام کرد: قرار است این شرکت در یک قرارداد سوآپ ( معاوضه)، نفت خود را به بزرگترین معامله گر نفتی جهان (ویتول) بفروشد و در عوض از آن فرآورده های نفتی بخرد.
    هدف از این اقدام سوناتراک، کاهش هزینه های واردات سوخت اعلام شد.
    به موجب این قرارداد، ویتول تا پایان سال جاری میلادی ماهانه دو میلیون بشکه نفت شیرین سبک در عوض بنزین و گازوئیل از سوناتراک دریافت می کند.

    **تولید نفت و گاز قزاقستان در سال 2018 میلادی تنها یک درصد افزایش می یابد
    به گزارش رویترز، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که این کشور تولید نفت و گاز خود را در سال جاری میلادی تنها با یک درصد افزایش به 87 میلیون تن خواهد رساند.
    این میزان در سال 2017 میلادی 86 میلیون و 200 هزار تن بوده است.
    این وزارتخانه خبر داد که برداشت نفت در میدان عظیم کاشاگان در سال جاری میلادی با 33 درصد افزایش سالانه به 11 میلیون تن خواهد رسید.

    **روسیه: با توجه به عدم توازن کامل در بازار نفت توافق اوپک باید ادامه یابد
    به گزارش رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: از آنجا که بازار نفت هنوز به توازن کامل نرسیده است، اجرای توافق کاهش تولید میان اوپک وغیراوپک همچنان باید ادامه یابد.
    نواک معتقد است که برنامه کاهش تولید باید ادامه یابد و نباید به تغییرات آنی بازار توجه کرد.
    وی تاکید کرد: باید در تصمیمات خود پایدار و مصمم باشیم و با توجه به تغییرات بلندمدت در بازار با دقت قضاوت کنیم.

    **تولید نفت برزیل در سال 2017 میلادی رکورد چهارمین سال متوالی را شکست
    رویترز به نقل از شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل گزارش داد که تولید نفت این کشور در پی چهار سال متوالی رکوردشنی، در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه دو میلیون و 150 هزار بشکه در روز رسید.
    تولید نفت و گاز این کشور در مجموع در ماه دسامبر دو میلیون و 620 هزار بشکه معادل نفت در روز اعلام شد.

    برچسب ها