عصر خودرو

خریداران آسیایی نفت ایران نگران بازگشت تحریم ها نیستند

عصر بازار- تجار نفتی آسیایی نگرانی ای از ناحیه احتمال وضع تحریم های مجدد علیه ایران ندارند، زیرا حتی اگر این تحریم ها مجددا وضع شوند، اجرای آنها ماه ها و یا شاید سال ها طول بکشد.

خریداران آسیایی نفت ایران نگران بازگشت تحریم ها نیستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منابع تجاری به پلاتس گفتند، تجار نفتی آسیایی که بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند، نگرانی ای از ناحیه احتمال وضع تحریم های مجدد علیه ایران ندارند، زیرا حتی اگر این تحریم ها مجددا وضع شوند، اجرای آنها ماه ها و یا شاید سال ها به طول بیانجامد.

    یک تاجر کره ای در این باره گفت: «ما به طور کلی نگرانی ای از این بابت نداریم، زیرا هر تصمیمی که ترامپ در ماه می بگیرد، (اجرای کامل آن) ماه ها به طول خواهد انجامید...و حداقل در سال 2018 تاثیری بر صادرات نفت ایران نخواهد گذاشت.»

    یک منبع اگاه در یک پالایشگاه ژاپنی هم در این زمینه نظر مشابهی دارد و می گوید: «هر زمان که قادر به خرید نفت از ایران نباشیم، درباره واکنش به آن فکری خواهیم کرد، اما از الان خود را برای چنین وضعیتی اماده نمی کنیم.»

    برای خریداران چینی، اخبار مربوط به تحریم مجدد ایران می تواند خبرهایی خوب محسوب شود به نحوی که یک تاجر چینی در این باره می گوید، اگر آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند، خریداران چینی از قیمت های بهتر منتفع خواهند شد، زیرا رقابت برای خرید نفت از ایران کمتر خواهد شد. یک منبع دیگر در صنعت نفت چین گفت، در بدترین شرایط هم تغییری در واردات نفت چین از ایران ایجاد نخواهد شد.

    این اظهارات پس از آن مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران را تمدید می کند. وی به کنگره و شرکای اروپایی امریکا هشدار داد که اگر برجام را اصلاح نکنند، واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد.

    ایران در حال حاضر بیش از دو میلیون بشکه در روز نفت صادر می کند که نسبت به زمان قبل از توافق هسته ای دو برابر شده است. تقریبا دو سوم نفت صادراتی ایران در سال 2017 (62 درصد) به آسیا ارسال شده است.

    برچسب ها