عصر خودرو

سازمان خصوصی‌سازی :

واگذاری سهام دولتی سه شرکت بیمه‌ای روی میز خصوصی‌سازی

عصر بازار- سازمان خصوصی‌سازی در بهمن ماه پیش رو علاوه بر عرضه بخشی از سهام دولتی‌ شرکت‌های بیمه‌ای البرز، آسیا و اتکایی امین در بورس، مزایده چند بنگاه دیگر را نیز برگزار خواهد کرد که ارزش کل این عرضه‌ها در مجموع حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

واگذاری سهام دولتی سه شرکت بیمه‌ای روی میز خصوصی‌سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مدتی است که دوباره صحبت‌هایی شده که شرکت‌های بیمه باید سهام دولتی‌شان را واگذار کنند که از جمله آنها بیمه دانا، بیمه البرز، بیمه آسیا و اتکای امین است. سازمان خصوصی‌سازی به تازگی در این دوره از واگذاری‌هایش قرار است در 16، 17 و 18 بهمن ماه سال جاری 17.5 درصد از بیمه البرز، 19 درصد از بیمه آسیا و 11.5 درصد از بیمه اتکایی امین را در بورس عرضه کند.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ، درباره ارزش بنگاه‌هایی که در بهمن‌ماه عرضه خواهند شد، گفت: 17.5 درصد از سهام دولتی بیمه البرز که معادل 8 الی 9 میلیارد تومان است، 19 درصد سهام دولتی بیمه آسیا به ارزش 83 میلیارد تومان و 11.5 درصد از بیمه اتکایی امین به ارزش 41 میلیارد تومان در 16 بهمن‌ماه عرضه خواهد شد.

    وی ادامه داد: علاوه بر این سه عرضه که در بورس انجام می‌پذیرد، تعدادی از بنگاه‌ها از طریق مزایده واگذار می‌شود که از جمله آن می‌توان به 100 درصد شرکت کشت به ارزش 2200 میلیارد تومان و صنعت دامپروری مغان و 40 درصد ملی کشت و صنعت دامپروری پارس به ارزش 220 میلیارد تومان به مزایده گذاشته خواهد شد.

    به گفته سیدجعفر سبحانی 10 درصد از مبالغ این دو مزایده، به صورت نقدی پرداخت می‌شود و در مورد کشت و صنعت دامپروری مغان باقی اقساط 8 ساله و کشت و صنعت دامپروری پارس باقی اقساط 6 ساله خواهد بود.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی توضیح داد: کارخانه خوراک دام سعیدآباد و سردخانه شهید کرمی با قیمت پایه بیش از 60 میلیارد تومان و دو جایگاه سوخت خرم‌بید فارس و سوادکوه آلاشت هر یک با مبلغ پایه 5 میلیارد تومان عرضه خواهند شد.

    لازم به ذکر است مجتمع صنعتی اسفراین، لوله گستر اسفراین، نیروگاه برق سبز منجیل، نوسازی صنایع ایران، پتروشیمی ابن سینا، مهندسی مشاور آب و فاضلاب، شرکت گوشت یزد، فروشگاه علی‌آباد، جایگاه سوخت سیستان و بلوچستان و چند شرکت دیگر نیز در دوم بهمن ماه پیش رو به مزایده گذاشته خواهند شد که مجموع ارزش آنها 1300 میلیارد تومان است. در نتیجه در بهمن ماه در مجموع حدود 4000 میلیارد تومان واگذاری روی میز سازمان خصوصی‌سازی است.

    برچسب ها