عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۸ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۹ دلار و ۷ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه تحلیلگران هشدار دادند که قیمت نفت بعد از رشد بیش از 13 درصدی در طی ماه گذشته احتمالا اندکی تعدیل خواهد شد، رشد ساعات اولیه امروز قیمت نفت خنثی شد و قیمت ها اندکی کاهش یافت.

    اما به رغم این کاهش، بازارهای نفت به دلیل کاهش شکاف بین عرضه و تقاضای قوی جهانی، همچنان از وضعیت مناسبی برخوردار است. بهبود عوامل بنیادین بازار موجب شده تا قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به اوایل ماه دسامبر حدود 13 درصد افزایش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 69 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه رقم 70 دلار و 37 سنتی را تجربه کرد که بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون بود.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 5 سنت کاهش به 63 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه به رقم 64 دلار و 89 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از دسامبر 2014 تاکنون بود.

    نوربرت روکر، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوئیسی جولیوس بائر گفت: «اصلاح قیمت ها اتفاق خواهد افتاد... (زیرا) انتظارات صندوق های اتکایی برای افزایش بیشتری قیمت نفت، به میزان بیش از ندازه ای رشد داشته است.»

    وی گفت عامل دیگری که احتمال کاهش قمیت نفت را تقویت می کند این است که عوامل پرریسک سیاسی ای نظیر بحران قطر و تنش ها در اقلیم کردستان عراق و همچنین اعتراضات در ایران تاکنون منجر به اختلال قابل توجهی در عرضه نفت نشده است.

    وانگ تائو، تحلیلگر موسسه تامسون رویترز هم گفت، قیمت نفت برنت ممک است به حدود 68 دلار و 50 سنت کاهش یابد. با این حال، تجار همچنان معتقدند وضعیت کلی بازار نفت مطلوب است و کاهش شدید قیمت ها بعید به نظر می رسد.

    برچسب ها