عصر خودرو

تهرانی‌ها ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند

عصر بازار- در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون نفر یارانه دریافت می کنند که با وجود کاهش بودجه این قسمت در سال آینده نیمی ازاین افراد از گردونه حذف خواهند شد و منابع آن در طرح های عمرانی هزینه می‌شود.

تهرانی‌ها ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، در حالی که در بودجه سال 97 سهم بخش هدفمندی یارانه ها کاهش چشم گیری داشته است به همین دلیل باید انتظار داشت به این اوضاع تعدادی از دهک های پردرآمد از لیست دریافت یارانه حذف شوند و این در حالی است که در سال جاری دولت هیچ برنامه ای برای حذف یارانه دهک های پردرآمد نداشته است.

    همچنین برنامه ریزی شده تا  41 میلیون و 800 هزار نفر در سال 97 یارانه دریافت کنند که سهم کمیته امداد بالغ بر 4 میلیون، بهزیستی بالغ بر 3 میلیون و بازنشستگان بالغ بر 4 میلیون، بیماران خاص 1 میلیون، زنان سرپرست خانوار 3 میلیون، گروه های خاص 1 میلیون، ایثارگران 1 میلیون، سایر 1 میلیون نفر است.

    در حال حاضر بیش از 76 میلیون نفر یارانه دریافت می کنند که با وجود کاهش بودجه این قسمت در سال آینده نیمی ازاین افراد از گردونه حذف خواهند شد و طبیعتا هنگامی که درآمد دولت از رقم 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به 37 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد.

    گفتنی است، ماهانه 600 میلیارد تومان یارانه به تهرانی‌ها پرداخت می‌شود که خیلی از این یارانه‌بگیران نیازمند نبوده و پس از شناسایی این افراد یارانه آنها در بخش عمرانی هزینه خواهد شد و ای امر بدان معناست که 50 درصد یعنی 300 میلیارد تومان این بودجه باید به دولت بازمی گردد.

    پیش‌بینی می‌شود هشتاد و سومین مرحله یارانه نقدی بامداد سه‌شنبه 26 دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

    لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته 45 هزار و 500 تومان است.

    برچسب ها