عصر خودرو

در معاملات امروز ؛

سهام‌ آسیایی رشد کرد

عصر بازار- سهام آسیایی در معاملات امروز به مقادیر بالاتری دست یافتند و یورو هم، نزدیک به رکورد ۳ ساله خود باقی ماند.

سهام‌ آسیایی رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز سه‌شنبه سهام آسیایی کاهش های اوایل روز را جبران کردند و به مقادیر بالاتری دست یافتند؛ در همین حال با گمانه‌زنی‌هایی در مورد این که بانک مرکزی اروپا ممکن است برنامه محرک‌های مالی خود را متوقف کند، یورو نزدیک به رکورد 3 ساله خود باقی ماند.

    روز دوشنبه بازارهای آمریکا به علت تعطیلات رسمی این کشور، بسته بودند.

    شاخص آسیا اقیانوسیه گسترده ام‌اس‌سی‌آی در خارج ژاپن، 0.4 درصد به ارزش خود افزود.

    در حالی که معدن‌کاران استرالیایی با قیمت‌های ضعیف‌تر سنگ‌آهن در چین، تحت فشار قرار گرفتند، سهام استرالیایی 0.3 درصد افت کردند. بخش‌های مواد معدنی و معدن‌کاری تا 0.8 درصد سقوط کردند و غول‌های معدن‌کاری، بی‌اچ‌پی‌بیلیتون و ریوتینتو هر کدام بیش از 1 درصد از ارزش سهام خود را از دست دادند.

    درحالی که ذخایر کالاهای فولادسازان در بنادر چین به بالاترین میزان خود از اواخر 2004 تا کنون رسید و قیمت‌های ضعیف‌تر فولاد هم بر بازار فشار وارد می‌کرد، قیمت پیش‌خرید سنگ‌آهن چین روز دوشنبه 2 درصد سقوط کرد.

    نیکی ژاپن درحالی که تداوم رشد ارزش ین امروز برای یک نفس گرفتن کوتاه متوقف شد، 0.8 درصد رشد کرد. این درحالی بود که انتظار از انتشار داده‌های سود قوی شرکت‌ها حال‌وهوای بازار را تقویت کرده بود. سهام شرکت سوبارو 2.59 درصد جهش کرد تا عملکردی بهتر از تمام رقبا داشته باشد. تویوتا و هوندا هم به ترتیب 0.82 درصد و 0.15 درصد رشد کردند.

    در این میان بهترین عملکرد شاخص‌های آسیایی مربوط به شاخص هانگ‌سنگ در شانگ‌های بود که 1.09 درصد جهش کرد. این درحالیست که این شاخص روز گذشته به توالی 14 روزه رشد خود پایان داده بود. سنگین‌وزن‌های این شاخص تنسنت و اچ‌اس‌بی‌سی، به ترتیب 2.4 درصد و 0.3 درصد رشد کردند.

    در سرزمین اصلی چین کامپوزیت شانگهای 0.41 درصد و کامپوزیت شن‌زن 0.683 درصد رشد کردند. علی‌رغم رشد کلی این شاخص‌ها سهام شرکت‌های هوایی افت‌های سنگینی را تجربه کردند؛ ایرچاینا 3.73 درصد و چاینا ایسترن ایرلاینز 3.39 درصد سقوط کردند.

    کوسپی کره افت‌های اولیه خود را جبران کرد و 0.19 درصد بالا آمد. این درحالی صورت گرفت که سنگین وزن این شاخص یعنی سامسونگ الکترونیکس امروز 1.36 درصد جهش کرد و تولیدکننده دیگر تراشههه حافظه، هاینیکس، هم 0.96 درصد رشد کرد. سهام هیوندای موتور هم جهشی 1.29 درصدی داشت.

    یورو با اندکی افزایش نسبت به قیمت بسته شده دیروز خود به نرخ 1.2261 دلار در برابر یک یورو رسید که به رکورد میان روزی 1.2296 دلار در برابر هر یورو که در معاملات دیروز ثبت شده بود بسیار نزدیک است. این رکورد بهترین رکورد یورو از دسامبر 2014 تا کنون است.

    روز دوشنبه پس از این که یکی از  مقامات تنظیم‌کنندده نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، آدرو هانسون، اعلام کرد که بانک اروپا پس از سپتامبر، در صورتی که رشد اقتصاد و تورم مانند آن‌چه انتظار می‌رود باشد، می‌تواند در یک حرکت به برنامه خرید اوراق قرضه خود پایان دهد، یورو بالا رفت و نرخ سود اوراق قرضه آلمان هم رکوردزنی کرد.

    شاخص دلار که ارزش ارز آمریکا را در برابر 6 ارز مهم جهان نشان می‌دهد به پایین‌ترین مقادیر بیش از 3 سال اخیر خود سقوط کرده است. این شاخص در آخرین معاملات خود 0.5 درصد دیگر هم سقوط کرد و به 90.541 رسید. روز دوشنبه شاخص دلار به رکورد پایین 90.279 هم دست یافته بود که کمترین میزان آن از دسامبر 2014 تا کنون است.

    در برابر ین، دلار کمی از ارزش خود را باز پس گرفت و با افزایش 0.4 درصدی به نرخ 110.97 ین در برابر هر دلار رسید. روز دوشنبه دلار تا نرخ 110.32 ین در برابر یک دلار هم سقوط کرده بود که ضعیف‌ترین سطح آن از 15 سپتامبر تا کنون است.

    برچسب ها