عصر خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه :

درآمد مالیاتی کشور در سال آینده، ۱۹۴ هزار میلیارد تومان

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر قرار است از اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به رشد ۸ درصد استفاده کنیم باید به دنبال درآمدهای مالیاتی باشیم و اگر به دنبال نفت باشیم، در چارچوب گفتمانی اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم

درآمد مالیاتی کشور در سال آینده، ۱۹۴ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمدباقر نوبخت در چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی که عصر دوشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه سال 97 و پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیاتی در آن در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رقم حاصل از درآمد مالیاتی که برای سال 97 پیش‌بینی شده 105 هزار میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن رقم 23 هزار میلیارد حقوق گمرکی، کل منابع مالیاتی در سال آینده 128 هزار میلیارد تومان است و با لحاظ 66 هزار میلیارد تومان دیگر از این نوع مالیات‌ها کل درآمد مالیاتی کشور در سال آینده 194 هزار میلیارد تومان است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در بودجه‌ سال آتی توجه ویژه‌ای به درون‌زا بودن منابع شده است، ادامه داد: اگر قرار است از اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به رشد 8 درصد استفاده کنیم باید به دنبال درآمدهای مالیاتی باشیم و اگر به دنبال نفت باشیم، در چارچوب گفتمانی اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم.

    نوبخت همچنین با اشاره به پیش‌بینی درآمدهای نفتی در بودجه 97 اظهار کرد: برای سال آتی درآمد حدود 101 هزار میلیارد تومان حاصل از فروش 2 میلیون و 410 هزار بشکه نفت با قیمت 55 دلار با نرخ تسهیل 3500 تومان پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر رقم 4 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام و تعدادی هم ابنیه دولتی داریم که اگر رقم حاصل از واگذاری اینها را هم جمع بزنیم ، 106 هزار میلیارد تومان می‌شود.

    وی افزود: دارایی‌های مالی و اوراق مشارکتی هم  حدود 46 تا 47 هزار میلیارد تومان و همه منابع بودجه سال آینده 348 هزار میلیارد تومان می‌شود که در لایحه‌ای تنظیم و تقدیم مجلس شده است. سال‌ جاری نیز منابع در اختیار دولت همین میزان است؛ بنابراین سال آینده منابع بیشتری نسبت به امسال نخواهیم داشت‌ اما رشد 8 درصدی همچنان از تعهداتی است که به مقام معظم رهبری داده‌ایم و باید بتوانیم دستیابی به این رشد را تسهیل کنیم.

    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با وضع موجود تبیین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز همچنان ذره‌ای از خصومت قدرت‌های بزرگ که در راسشان همین فردی هست که همه او را به عدم تعادل روانی می‌شناسند کم نشده است و همان جبهه‌بندی که 30 سال پیش بوده، همچنان وجود دارد.

    نوبخت با اشاره به اصول جهادی حاکم در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز که عرصه‌ دشمنی‌ها از نظامی به اقتصادی تغییر کرده است، باید به همان اصول اعتماد کنیم. در زمان جنگ و جهاد سختی‌های بسیاری برای جهادگران وجود داشت، امروز نیز این سختی‌ها وجود دارد، اما باید بدانیم که بدون تردید ویژگی‌هایی در جهاد وجود دارد که با اتکا به آنها می توان از هر نوع سختی عبور کرد.

    برچسب ها