عصر خودرو

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مطرح کرد

پیش‌بینی کاهش ۲۰۰ دقیقه‌ای خاموشی‌ها

عصر بازار- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی شرکت برق افزایش قابلیت توزیع شبکه‌های برق است، گفت:سال گذشته به ازای هر مشترک ۲:۵۴ دقیقه خاموشی برق در روز وجود داشت به طوریکه در طول سال میزان خاموشی‌ها به ۹۵۰ دقیقه رسید.

پیش‌بینی کاهش ۲۰۰ دقیقه‌ای خاموشی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمودرضا حقی‌فام دوشنبه 25 دی اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود با فعالیتهای انجام گرفته بتوانیم در طول سال 200 دقیقه خاموشی را کاهش دهیم که این عدد به ازای هر مشترک در طول سال 700 دقیقه و در طول روز کمتر از 2 دقیقه خواهد بود که با استانداردهای جهانی در حال تطابق است.

    وی تصریح کرد: سال گذشته در دو حوزه خوزستان و شمال مشکل بزرگی وجود داشت اما امسال با فعالیتهای انجام شده در صنعت برق پایداری شبکه بهتر شده و تا کنون مشکل عمده‌ای در این حوزه‌ها نداشته‌ایم.

    تلفات برق در بخش توزیع 10.6 درصد است

    حقی‌فام با تأکید بر اینکه مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق یکی از وظایف شرکت توانیر است، ادامه داد: متأسفانه کشور ایران در معرض بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی وجود دارد که باید مقاومت شبکه‌های برق را در برابر این پدیده‌ها افزایش دهیم که در این راستا اقداماتی در کشور آغاز شده و کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع ایجاد شده است.

    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه به ازای یک درصد کاهش تلفات برق در کشور از هدر رفت  250 میلیارد تومان از منابع ملی جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: تلفات برق کشور در بخش توزیع 10.6 درصد است که این توان وجود دارد تا در سال‌های آینده به 8 درصد برسد به‌طوریکه طرح‌ها آماده بوده و اجرای ان نیاز به تأمین منابع مالی دارد.

    کاهش 4060 مگاواتی پیک بار در شبکه سراسری برق

    وی با تأکید بر اینکه باید در بهبود وضعیت مدیریت مصرف برق در کشور اهتمام بیشتری ورزید، خاطرنشان کرد: شدت انرژی در کشور ایران 3 برابر متوسط دنیاست یعنی بیش از 3 برابر متوسط دنیا برای ایجاد یک واحد ثروت، انرژی مصرف می‌شود.

    حقی‌فام با اشاره به اینکه امسال توانستیم 4060 مگاوات همزمان کاهش پیک بار در شبکه سراسری برق داشته باشیم، بیان کرد: صنعت برق نه تنها صنعت خودگردانی است بلکه تأمین‌کننده منابع مالی برای سایر صنایع نیز است بنابراین اگر پایداری اقتصادی  این صنعت از بین برود به تمامی فرآیندها صدمه وارد خواهد شد.

    وی با تأکید بر وصول مطالبات شرکت توزیع برق، ادامه داد: در عین حالی‌که می‌دانیم باید مراعات سایر بخشها را داشته باشیم اما اگر وصول مطالبات این صنعت که یک صنعت زیربنایی است، ضربه ببیند ممکن است حجم سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یابد.

    نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف

    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر یادآور شد: در بخش هوشمندسازی شبکه و کنتورهای هوشمند برنامه‌ریزی‌های وسیعی صورت گرفته و امیدواریم این کنتورها را در بین مشترکین پرمصرف گسترش دهیم.

    وی با بیان اینکه افزایش ایمنی مردم و پرسنل خط قرمز این شرکت است، افزود: ایده‌آل ما این است که در حوزه ایمنی استانداردها به حدی افزایش یابد تا هیچ مشکلی برای پرسنل ایجاد نشود.

    حقی‌فام با اشاره به اینکه زیربنای تمامی توسعه‌ها نیروی انسانی است، تصریح کرد: تمامی فعالیتهای شرکت توزیع برق به شرطی پایدار است که نیروی انسانی آموزش‌دیده و باانگیزه و متعهد به کار داشته باشیم.

    تلفات انرژی در همدان به 10 درصد می‌رسد

    مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان همدان نیز با اشاره به وجود 704 هزار و 616 مشترک در این استان، گفت: سالانه 23 هزار مشترک برق به شمار مشترکین استان اضافه شده است.

    حاجی‌رضا تیموری اظهار کرد: تلفات انرژی برق از 22.5 درصد در سال 86  به 10.7 درصد در پایان سال 95 رسیده است که امیدواریم در سال 96 به 10 درصد برسد.

    وی با اشاره به کاهش تعداد خاموشی‌ها در استان همدان، تصریح کرد: طی سالیان گذشته تعداد قطعی برق در همدان به مرتب کمتر شده است.

    نصب 350 هزار کنتور دیجیتال در استان

    وی شناسایی انشعابات غیرمجاز برق، اصلاح و تعویض وسایل اندازه‌گیری معیوب، نصب 350 هزار کنتور دیجیتال در استان را از اقدامات شرکت توزیع برق همدان دانست و افزود: این اقدامات در راستای کاهش تلفات و پرت برق در استان همدان صورت گرفته است.

    تیموری با تأکید بر اینکه صنعت برق، صنعتی زیربنایی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع است، یادآور شد: مدیریت مصرف برق به عنوان کارآمدترین ابزار در پایداری و بهره‌ورسازی توسعه تولید و اشتغال و مصرف انرژی الکتریکی است.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران اظهار کرد: از سال 88 تا سال 95 سعی شده کنترل پیک بار بین 624 تا 651 مگاوات صورت گیرد.

    برچسب ها