عصر خودرو

وزیر مشاور امور اقتصادی پاکستان:

اسلام آباد به برقراری روابط بانکی با تهران خوشبین است

عصر بازار- وزیر مشاور در امور اقتصادی پاکستان با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای از سرگیری روابط بانکی بین ایران و پاکستان انجام می دهد، گفت: اسلام آباد به برقراری روابط بانکی با تهران خوشبین است.

اسلام آباد به برقراری روابط بانکی با تهران خوشبین است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'رانا محمد افضل خان' ، گفت: مقامات عالیرتبه دو کشور ایران و پاکستان بر لزوم گسترش میزان مبادلات دوجانبه تا میزان 5 میلیارد دلار تفاهم نامه امضا کرده اند و از سرگیری روابط بانکی و ایجاد کانال های ارتباطی مورد نیاز، دستیابی دو کشور را در تحقق این هدف موفق می کند.
    وی افزود: ایران و پاکستان بدون شک در صدد هستند تا روابط خود را با طرف مقابل به ویژه زمینه اقتصادی گسترش دهند و پاکستان نیز علاقه مند به بهبود روابط تجاری با ایران است.
    رانا محمد افضل خان با تاکید بر لزوم توسعه روابط بانکی بین دو کشور، گفت: در این خصوص در حال اجرای برخی برنامه ها و هماهنگی ها هستیم و لازم است بانک های پاکستان نیز به میدان بیایند تا اعتبارات اسنادی بازگشایی شده و برخی امور لازم انجام شود.
    وزیر مشاور در امور اقتصادی پاکستان در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: نشست های هماهنگی دو جانبه برای از سرگیری ارتباطات بانکی بین مسئولان دو کشور در حال انجام است و باید بگویم که عزم پاکستان بر افزایش میزان تجارت با ایران است.
    وی در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص راهکارهای افزایش میزان تجارت دوجانبه نیز گفت: در این خصوص نیز در حال برنامه ریزی و بررسی هستیم که چگونه می توانیم روابط تجاری را با ایران بهبود بخشیم.
    این وزیر کاربینه فدرال پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور را عامل موثر افزایش ارتباطات بین دو کشور خواند و گفت:پاکستان محصولاتی نظیر برنج و منسوجات برای صادرات به ایران دارد و ایران نیز انرژی و محصولات و فرآورده های نفتی دارد و باید از فرصت موجود، نهایت استفاده را ببریم.
    وی با تاکید بر لزوم گسترش تجارت منطقه ای به ویژه ایران به عنوان کشور همسایه گفت:به دلیل تحریم ها، تجارت دوجانبه کاهش یافت و نه تنها ایران بلکه به پاکستان نیز از این موضوع آسیب وارد شد و اکنون زمان مناسبی برای استفاده از فرصت و گسترش مبادلات دو جانبه است.
    رفع مشکلات مربوط به نبود کانال ارتباطی بانکی بین ایران و پاکستان از خواسته های فعالان اقتصادی دو کشور برای افزایش میزان مبادلات است.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز تاکنون برای حل این مشکل، نشست هایی با رییس بانک مرکزی پاکستان، جمعی از وزیران کابینه فدرال و دیگر مقامات عالیرتبه این کشور برگزار کرده است.
    آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور 861 میلیون دلار بوده است و این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
    حجم تجارت دو سویه میان ایران و پاکستان در سال 1395 به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت.
    انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
    ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.

    برچسب ها