عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

اشتغال و خروج از رکود اولویت اصلی دولت قرار گیرد

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: مشکل اساسی این مملکت که از هر چیز دیگر مهم‌تر بوده مساله اشتغال و خارج کردن کشور از حالت رکود است که دولت باید این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

اشتغال و خروج از رکود اولویت اصلی دولت قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی عدالتیان اظهار کرد: دولت در این چند روز اخیر کنترل بازار را در دست گرفته، قیمت تخم‌مرغ را کنترل کرده، سهام عدالت واریز شده و عوارض خروج از کشور کاسته شده است. به هرحال شنیدن این اخبار از سوی دولت بسیار جای امید و خوشحالی دارد.

    وی ادامه داد: مردم به شنیدن این خبرها علاقه دارند ولی مشکل اساسی این مملکت که از هر چیز دیگر مهم‌تر بوده مساله اشتغال و خارج کردن کشور از حالت رکود است که دولت باید این امر مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

    این کارشناس اقتصادی افزود: دولت باید حتما برای خروج از رکود و اشتغال چاره‌ای بیندیشد و اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مشکلات کشور ما حل خواهد شد.

    عدالتیان با اشاره به اینکه بودجه دو فصل مجزا دارد که شامل درآمدها و هزینه‌ها می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه دولت درآمدهایش را بر اساس پیش‌بینی‌های خود در اقلام درآمدی در نظر می‌گیرد اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نکند باید مجلس آن را به تصویب برساند، اما هدف دولت این بوده که قیمت بنزین افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه باتوجه وضعیت موجود در کشور لغو افزایش قیمت بنزین کار درستی بوده و افزایش قیمت آن به صلاح کشور نخواهد بود، عنوان کرد: اقتصاد به صورت یک موج به سایر بخش‌ها منتقل می‌شود، افزایش قیمت بنزین یک درآمدی را برای دولت به وجود می‌آورد و می‌تواند از این پول برای برنامه‌های خود در سال آینده استفاده کند، اما این را باید در نظر داشت که دولت در کنار آن به دنبال این است که رکود را نیز از بین ببرد اما اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند بر قیمت کالاهای تولیدی نیز تاثیر دارد و باعث تورم می‌شود و این تورم با رکود توام شده و مشکلات کشور را بیشتر خواهد کرد.

    این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در نهایت ما باید به یک راه منطقی دست پیدا کنیم تا هزینه‌های دولت پوشانده شود و همچنین مشکلاتی نظیر رکود و تورم گریبان‌گیر کشور ما نشود.

    برچسب ها